Sir Hofstad Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Overhalt en slik motor med 0,7-0,8 sliping av topp. Montert med tykkere TP. Problemet er at den ikke vil gniste på Denso JU16cr-u plugger (som skal passe til motoren.) Men gnistrer på W16-pluggene fra Denso som passer til M30B25. Problemet da er at W-pluggene er kortere og soter, noe som gjør bilen vanskelig å starte etter tomgangskjøring. Mener jeg har målt over og byttet alle komp i motorrom, som feks coil,ledningsnett, givere, relee osv. Takknemlig til tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 Overhalt en slik motor med 0,7-0,8 sliping av topp.Montert med tykkere TP. Problemet er at den ikke vil gniste på Denso JU16cr-u plugger (som skal passe til motoren.) Men gnistrer på W16-pluggene fra Denso som passer til M30B25. Problemet da er at W-pluggene er kortere og soter, noe som gjør bilen vanskelig å starte etter tomgangskjøring. Mener jeg har målt over og byttet alle komp i motorrom, som feks coil,ledningsnett, givere, relee osv. Takknemlig til tips! selv med tykkere topp pakn har du jo økt kompen.. men uansett ville eg prøvd ngk plugger med riktig gap! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Mai 22, 2007 Share Skrevet Mai 22, 2007 sett for all del ikke i kortere plugger! du raserer gjengene som står nedom de korte pluggene.. gå heller ett hakk ned i varmeverdi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2007 sett for all del ikke i kortere plugger! du raserer gjengene som står nedom de korte pluggene.. gå heller ett hakk ned i varmeverdi. De er ikke kortere i gjengepartiet, men selve isolatorfoten/tuppen. Lurte på å prøve Bosch, men kommer en med slike plugger med 3 stifter på i morgen så får prøve det. Kommer tilbake med resultat... er vel flere her inne som har plagdes med start på slike maskiner etter overhaling... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2007 Da var det i orden så langt. Prøvde med Denso plugger til M30B25 med kaldere varmeverdi, og nå ble bilen kjørbar. Disse pluggene er litt kortere i tuppen enn de til M20B25, og med økt kompresjon ser det ut til å funke bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2007 sett for all del ikke i kortere plugger! du raserer gjengene som står nedom de korte pluggene.. gå heller ett hakk ned i varmeverdi. Takker så mye, så ut til at jeg hadde glemt det elementære Blir lett at man kompliserer ting, og kan ikke gjennta det ofte nok: BEGYNN MED DET ENKLESTE FØRST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå