Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer litt på om jeg har gåen thermostat?

tidligere har jeg hadd problemer med å få den skikkelig varm, tok veldig lang tid for å si det sånn, men i går så begynte den å blåse kald luft i cupèn å tempnåla på det røde...

Veldig mye trykk i den øverste slangen(like ved der man fyller på vann) å ingenting i den nedre...

håper det er kun thermostaten å ikkeno topppakining ellerno sånt :shock:

Skrevet

Det er nok sikkert termostaten skal du se ja....

Jeg har akkurat byttet min!

Var mye trykk da jeg åpnet lufteskruen, og fikk aldri luftet ut, samt dårlig varme i varmeapparat!

Ta ut termostaten, på igjen med termostathuset og prøv da!

Hvis den står på driftstemp på tomgang, og tempen går ned når du kjører har du garantert at det er termostaten :wink:

Skrevet
på min blir den ikke varm ved normal kjøring.

men går opp på driftstemp ved tomgang.

er det termostaten?

På min gamle disel nissan så var det termostaten som stod fast i en posisjon. Da ble motoren aldri skikkelig varm. Tok ut termostaten og kokte den i vann for å se om den beveget seg, men neida. Skiftet termostat og alt i orden.

Vet ikke helt om dette gjelder på dagens biler, men tar en sjanse på at det gjør det.

Skrevet
på min blir den ikke varm ved normal kjøring.

men går opp på driftstemp ved tomgang.

er det termostaten?

På min gamle disel nissan så var det termostaten som stod fast i en posisjon. Da ble motoren aldri skikkelig varm. Tok ut termostaten og kokte den i vann for å se om den beveget seg, men neida. Skiftet termostat og alt i orden.

Vet ikke helt om dette gjelder på dagens biler, men tar en sjanse på at det gjør det.

Er nok samme system på dagens biler 8)

Skrevet

Ok RONA,

jeg trodde termostaten stod plassert før radiatorslangen. Jeg har visst også stort sett skrudd biler ala' gammel Nissan. :-)

Skrevet

Da har motoren din gått så varm at skovelen på vannpumpa(som er av plast) sprokket. Når motoren blir varm så slurer den på akselen. Koster ca Kr700

Skrevet

Løs av viskkosekoblingen, strammehjulet på dynamoen, og reimhjulet bak viskosekoblingen!

Da har du vannpumpen bak der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...