B_K___ Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 lurer litt på om jeg har gåen thermostat? tidligere har jeg hadd problemer med å få den skikkelig varm, tok veldig lang tid for å si det sånn, men i går så begynte den å blåse kald luft i cupèn å tempnåla på det røde... Veldig mye trykk i den øverste slangen(like ved der man fyller på vann) å ingenting i den nedre... håper det er kun thermostaten å ikkeno topppakining ellerno sånt
-Roger- Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 Det er nok sikkert termostaten skal du se ja.... Jeg har akkurat byttet min! Var mye trykk da jeg åpnet lufteskruen, og fikk aldri luftet ut, samt dårlig varme i varmeapparat! Ta ut termostaten, på igjen med termostathuset og prøv da! Hvis den står på driftstemp på tomgang, og tempen går ned når du kjører har du garantert at det er termostaten
dvil Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 Hvordan kan det være stor trykkforskjell mellom øvre og nedre slange på radiatoren? Tett radiator?
Patrick B Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 Hadde nøyaktig samme problemet på IS`en min, byttet termostat og kjøleveske og luftet godt. Alt funket bra igjen!
320it Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 på min blir den ikke varm ved normal kjøring. men går opp på driftstemp ved tomgang. er det termostaten?
B_K___ Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Skrevet Mai 24, 2007 min var sånn den å, før den plutselig ble glovarm. så du kan nok prøve å bytte thermostat ja
sundan2k Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 på min blir den ikke varm ved normal kjøring.men går opp på driftstemp ved tomgang. er det termostaten? På min gamle disel nissan så var det termostaten som stod fast i en posisjon. Da ble motoren aldri skikkelig varm. Tok ut termostaten og kokte den i vann for å se om den beveget seg, men neida. Skiftet termostat og alt i orden. Vet ikke helt om dette gjelder på dagens biler, men tar en sjanse på at det gjør det.
Patrick B Skrevet Mai 24, 2007 Skrevet Mai 24, 2007 på min blir den ikke varm ved normal kjøring.men går opp på driftstemp ved tomgang. er det termostaten? På min gamle disel nissan så var det termostaten som stod fast i en posisjon. Da ble motoren aldri skikkelig varm. Tok ut termostaten og kokte den i vann for å se om den beveget seg, men neida. Skiftet termostat og alt i orden. Vet ikke helt om dette gjelder på dagens biler, men tar en sjanse på at det gjør det. Er nok samme system på dagens biler
dvil Skrevet Mai 25, 2007 Skrevet Mai 25, 2007 Ok RONA, jeg trodde termostaten stod plassert før radiatorslangen. Jeg har visst også stort sett skrudd biler ala' gammel Nissan.
B_K___ Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Skrevet Mai 26, 2007 har bytte thermostat nå men samma driten skjer igjen!! hva skjer a?
02 Touring Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Da har motoren din gått så varm at skovelen på vannpumpa(som er av plast) sprokket. Når motoren blir varm så slurer den på akselen. Koster ca Kr700
-Roger- Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Den koster 825 hvis du kjøper den av bmw norge... Den koster 400 hvis du kjøper den av meg
B_K___ Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Skrevet Mai 26, 2007 kjøpe nytt når æ først ska bytt da. men er det noe problem å bytte denne selv da? hvor sitter den?
-Roger- Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Løs av viskkosekoblingen, strammehjulet på dynamoen, og reimhjulet bak viskosekoblingen! Da har du vannpumpen bak der....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå