Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, m20b20 har vel i teorien samme blokk som m20b25 med andre dimensjoner i borringer og slikt stemmer det?

går det ann å borre en b20 motor til å bli b27?

og hva er egentlig forskjell på ledningsnettet til b20 og b25?

bare lurer litt sånn til den tid at jeg skal skaffe meg en ny motor til kjærra mi=)

Skrevet

du kan sikkert borre litt i m20b20 motoren men den er ikke det samme som en b25 motor og vil ikke anbefale og borre den opp til en b27. Få deg heller smidde stempel, kvassere cam og turbo. Er det en bensin sluk du er ute etter så bytt hele greia.

btw. bytt understell osv. hvis du skal over 150hk:P

Skrevet

Slaglengde har vel litt å si på hvilken volum motoren har også. Vet ikke hvordan m20b20 er i forhold til m20b25. Men m20b27 har iallefall annen slaglengde enn b25.

Men det koster jo ikke allverden å få tak i en komplett m20b25/27.

Skrevet

Hiver meg på den! boring av en slik blokk er kun taps prosjekt å koster mer en det smaker. får jo kvasskammer til ca.3000kr hos http://www.motortechnik.no/ ellers grenrør, større eksos, powerfilter og slikt gjør susen, men det allerbilligste er å sette inn en m20b25 motor. ingen vil se forskjellen og koster ikke mye. Du får tak i en god 325 motor med motorstyring for 5-8000kr. men husk å montere skivebrems bak!

Skrevet

Men vet ikke om jeg hadde brydd meg om en kvassere kam. Har kjørt M20b25 med slik kam(299grader?) Denne var gjort litt andre ting med også(porting,høvling,chip etc), men kammen gjorde ikke så mye mer enn å øke forbruket MYE og sørge for at den ikke gikk skikkelig på tomgang.. (men er jo selvsagt kammer som er mer gatevennlig, men da mister man vel enda mer av det lille effektutbyttet den har)

Hvis du har en 320 så tror jeg det enkleste og beste vil være å sette i en motor fra 325. Samt evt chip, eksos og luftfilter.. Og ikke bruke penger på andre ting.. Skal mye til før det går fælt uansett.. :wink:

Skrevet

hehe takker for alle svar=) blir jo en 325 motor, skal bli med datasprut, turbo, smidde stempler osv..

Tanken var egentlig om jeg kunne øke markedet for brukt motorer ved å kunne titte på 2literne også da, men skjønner nå at det ikke går hehe.

er jo ikke alltid like lett å få tak i m20b25 til den rette prisen heller.

men teoretisk er m20b20 og m20b25 blokkene like? bare med forskjellig innmat?

for det meste blir jo bytta uansett mener jeg..

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...