Gå til innhold

BMW 740 vs 750

Raymond
 Share

BMW 740 eller BMW 750  

33 stemmer

1. 1. BMW 740 eller BMW 750

• BMW 740
      13
    • BMW 750
      20

Anbefalte innlegg

Hei, er på leiting etter ny bil.. og funnet 2 jeg liker godt.. ene er en 740 og andre er 750. Bilene jeg har sett på er første av E38 chassiet og 1995modeller.

Begge har service hefte og tilnærmet strøkne..

Noen erfaringer eller hviten som jeg burde ta tak i før jeg kjøper en av de?

f.eks? hva er best tanker? :) hestekrefter mot værandre er ikke så enorm forsjell i denne klasser har jeg merket.. V12 har kun 2ventiler per sylinder motsetning til V8 sine 4ventiler..

I mitt hode virker V8 som en mer moderne motor men, jeg har ikke så mye peiling..

Noen som vet noe om dette? tar imot alle innspill.. driftsikkerhet osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart så ville jeg gått for 740.

V8'eren er av mye nyere kontruksjon, og en "bedre" motor. Bedre drivstoff økonomi, og står opp til en prosjon bank bedre enn V12'eren.

Det er nå hva jeg har blitt fortalt fra en 8'er serie eier som har hatt begge deler.

Må si meg enig utifra et mekanisk synspunkt også ettersom V8'er en er et fantastisk stykke maskineri!

Men ikke ta meg feil, det er også V12'er en når den kom ut. Er som sagt en gammel kontruksjon.

Har nå personlig kjørt en 850csi med kompressor og var ikke helt å forakte det heller :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig frista på den V12, litt for å hatt V12 :) hadde en BMW 730 før og den gikk relativt bra til de 220hk.. V8ern har fint drag.. :)

Men, er den dårlig den V12? bensin forbruk skal den faktisk ikke være så ille.. litern på mila på langkjøring.. ikke billig men, er jo en 12er...

er jo ultimate luxus bilen da? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO!

Er da ikke noe å tenke på.... kjøp V12`n,er som regel bedre utstyrt og går bedre... å V12 er det ikke mange som har... V8 finnes da i alle mulige merker... god motor som tåler en "trøkk" er det også... bruker kansje en aning mere på mila men det tror jeg er minimalt... løp og kjøp! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel si, gå for V12'r...hehe

Den er en drøm å kjøre, men bruker litt mye vist du kjører i by med mye start å stopp... På langkjøring er den helt fantastisk, kommer nokk til å ha en 740 eller 540 en gang men da med kompressor...

Min bil er godt over 2t men den skal vist være god for 6,6 sek opp til 100.

den trives veldig godt rundt 3000rpm... (jeg har aldri målt)

Det som er med v12 er at du har dobbelt opp av det meste, kan bli dyrt vis noe ryker.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=28694&highlight=

Link til bilen min...

Jeg vil ha min mest mulig lik Alpina B12 E-Kat 6.0 (e38)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at hvis du skal kjøpe en BMW med V12'er, så bør du kjøpe etter 93 eller 94. Dette fordi da ble den veldig mye forbedret. Var visst endel småfeil med de første modellene med denne motoren (foreksempel de første modellene av 850i).

Jeg har kjørt en 850ia 91 modell. Gikk fælt, og for en lyd! Har nå en 540 med V8'er og veldig grom lyd (her er det også dobbelt opp av det meste forresten). Men jeg ville nok valgt den med V12'er bare fordi det er V12 og lyden. Går kanskje ikke så mye bedre, men tenk så gromt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå har man henta seg en V12 :D litt feil, sprekk i frontruta og venstre speil er glasset borte på.. det er sånne som dimmer ned og.. så er vell ikke billig nytt.. skal leite litt på bruktbildeler framover...

Noen tips til plasser man finner BMW deler billigere en hos BMW selv?

Mvh Raymond Romsdal

ps:

-95mod 750iA

Sportsdempere med komfort og sport innstilling

Remus Cat-back eksos med 4xutblåsninger

så mye utstyr som jeg ikke har sett før =)

og no 20" felger me 255/35-20 rundtom

Er ikke tv å navi på denne men, det gjør ikke noe da det

analoge nettet forsvinner snart :) koster sikkert LITT å oppgradere.

ellers er det vell alt utenom elektriske seter bak :D kun varme i de..

Om jeg likern? JEPP! konge bil å kjøre :D bokstavelig talt :D

pris i sverige hvor jeg holder til. 53 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer med internett tilkobling da jeg akkurat har flytta på meg :) men, skal prøve å få fram no bilder a gliset :) skal bare polere litt først ;) hehe

Fixa filteret på bilen idag, kupefilter.. Jobber i et kjølefirma så vi hadde

flat filter som jeg klipte til og så dro jeg vekk det gamle kullfilteret fra

ramma som sitter fast i panseret.. ble mye bedre luftigjennomstrømning :)

WHee, samt at jeg fylte på ACn så nå kjølern som aldri før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...