wilhelm Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Hei. Jeg har trøbbel med abs,en på mine39 97 model. Er det noen som vet hvordan jeg kommer til "trigger hjulet" bak. Altså det som abs føleren jobber imot. Må få kontrolert dette. Måtte borre ut gammle føleren å kom nok litt langt inn med borret... Takker om noen vet råd.
Bonden Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Hvis du borrer for langt treffer du følerringen som er en del av hjullageret det er ikke mulig å kontrolere det går i stykker ved demontering.
Sir Hofstad Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Enklest er å prøvemontere ny giver og kontrollmåle med voltmeter på VAC. Får du litt fart på bakhjul skal du ha ca 1,4V. Trenger altså ikke å ha ødelagt kransen selv om du har vært borti...
Bonden Skrevet Mai 26, 2007 Skrevet Mai 26, 2007 Ringen er av plastbelagt metall ,ofte hvis den har fått en skade vill abs slå inn uansett når man bremser vanlig.
wilhelm Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Skrevet Mai 27, 2007 Rart. Når jeg kjører sakte slår abs,en inn, å jeg må trå som fan på pedalen for å få bremse effekt av betydning. Etter en stund med sakte kjøring kobler abs elektronikken ut,og det lyser i abs/asc lamper. Etter ca 5 minutters kjøring. Hvis jeg derimot kjører fort med det samme, virker alt ok. Men hvis jeg da roer det hele ned begynner abs,en å tulle igjen ved ca 50 km/t. Dette kom med det samme etter føler bytte, så jeg håper jo at det ikke er noe mere alvorlig som feiler. FAN...!
Sir Hofstad Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Hvis du ikke har målt ut giveren kan det høres ut til at du har fått en skade på kransen ja. Styreenhet leser da situasjonen slik at du har blokkering på hjulet og ABS trer i funksjon. Når du får litt fart kan det være du får giver til å produsere nok strøm til at ABS fungerer normalt. Selv ville jeg gått over hele anlegget, tatt diagnose.
wilhelm Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Skrevet Mai 27, 2007 Alt i orden nå. Føleringen er en del av hjul lageret som jeg akkurat har bytta. Jeg ble usikker fordi en på gs sa at trigger/ følehjulet var en del av drivakslingen. De som ikke vet burde ikke si noe heller...! Takker for hjelp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå