Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann.. målte bilen min til 174hester ut på hjul med g-tech måler i dag..

er det noen som har peil på hvor mye effekttapet er fra motor til hjul? evt hvor mye hester jeg har i motoren? kjørte 0-100 på 7,5 og kvartmil på 15,5sek...

Skrevet

De regner typisk 15% tap på RWD, men du har jo en moderne bil, så det kan være det er lavere nå.

Ellers bør du ta tall fra G-tech med en klype salt. Det er litt variable resultater. Hvis bilen f.eks. har myk fjæring og setter seg godt bak, så lurer det G-techen.

Jeg ser på G-tech som et greit hjelpemiddel til å teste før og etter endringer, rett og slett forholdstall, ikke som noe for å sammenligne mot tall målt på andre måter.

Skrevet

oki.. nei var mest for å finne ut om det var stor forsjell etter bytte av filter og forandring av innsug.. bilen er meget stiv, så setter seg ike mye.. men må si jeg ble fornød med 0-100 tider..

Skrevet

bra effekt det, har selv den dyreste g-techen, syns den er veldig god eg. veldig morro å sjekke før7etter osv.

hvordan veide du bilen? er jo det di fleste slurver.

med g tech har man jo rulle motstand og vindfang osv.

174hk, nm da??

Skrevet

vet ikke hvor di selger g-tech. en kompis av meg som har.. den måler ikke nm... er den gamle typen..

kvartmila var 15,64sek..

veide den på biltilsynet mosjøen. den var 1780 kg med full tank og to velvoksne karer i.. ;P hehe

Skrevet
Litt ot: Hvor selger de g-tech?

eg kjøpte min gjennom en seriøs kar på vw\audi forumet, han tar inn store parti og selger di meget rimelig, husker ikke helt hva eg betalte for RR, den dyrestse kan koples til pc og vise kurver osv.

send meg en pm om du vil ha kontakt info.

Skrevet

G-tech er som regel å finne veldig billig på Ebay.

Ville heller brukt pengene på en Performancebox eller Driftbox fra RaceLogic. Du må legge på 2-3 lapper til, men da får man et skikkelig GPS-system som også kan ta alt av forskjellige distanser, rundetider på bane, etc., og i tillegg gir bra nøyaktighet og sammenlignbarhet.

http://www.performancebox.co.uk/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...