Gå til innhold

Kjøp av 525 TDS Touring


Kim
 Share

Anbefalte innlegg

Går å lurer på om jeg skal bytte til en 525 TDS Touring av praktiske årsaker.

Ser det er endel som har TDS her inne og lurer på om dere kan gi meg noen tips. De fleste jeg har sett på har gått relativt langt, 240` pluss km, og virker som at de holder seg relativt bra i pris. Jeg er ikke skremt at høy km stand så lenge det kan dokumenteres at deler er byttet og bilen ser pen ut.

Hvordan er det med drivlinjen på disse bilene? Kommer til å se på automat, kjipt med tror det er best med automat til den motoren.

Tar i mot tips med stor takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er E-34 som jeg vurderer også... ligger i en fin prisklasse.

Etter det jeg har skjønt så er det samme girkasse i 328 og har hørt at det er en fin kasse.

Hvordan er gangen på motoren og hører man mye til dieselduren inne i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en E39 525 tds (som så vidt rakk innom bilforretningen før den ble solgt igjen), og tør vel påstå at er det noe som _ikke_ er et problem på de bilene, så er det nettopp motor og gearkasse. En svært behagelig motor å ha med å gjøre både med tanke på forbruk og kjøring. Med tanke på gearkasse så er ikke manuell noe stort hassel på den motoren. 5. går fra 50 km/t og oppover :D

Min E39 hadde passert 275.000 da jeg kvittet meg med den, og viste ingen tegn til slitasje. Tror de motorene lett kan passere 500.000 om de får godt stell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E39 tds 97' er rullet 400200 km. Har manuel kasse på denne og futter helt supert. Tro denne bilen bil virke treg med automatkasse, uten at jeg har prøved det da.

Så vidt meg bekjent er det ikke byttet topp eller turbo på denne motoren så den er rimelig slitesterk. Men den svetter/lekker en del olje hist og pist... spesielt i forkant. I tillegg legger det seg masse olje/oljedamp på innsugsmanifoilen, muligens sprekk i den?

Har også hatt kjøleproblemer når jeg har pressa bilen opp lange tunge fjelloverganger, ikke noe jeg merker til vanlig.

Ikke mye støy fra motoren ved normal kjøring. Men sammen likner man med f.eks E39 520 og forskjellen er betydelig :roll:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som gode motorer hvertfall. Blir nok uansett litt forskjell fra min bil i dag til en tds :roll:

Noen som har prøvd å chippe disse? Ser TSRacing har chip til 175 hk og 320 Nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd det da. Liker selv lyst interiør, men smaken er som baken. Jeg liker ikke lysgrå, men ser at det mange som liker dette også.

Nybilen er også lys/beige innvendig, men med elektriske sport/skinnstoler. Men er enig i om bilen hadde vært en M-sport hadde jeg nok ikke hatt lyst interiør som førstevalg.

Nybilen er 2000-orientblå 530d, fullspekket med utstyr. Kjøpt ny på Tronrud og eid av 2 bilinteresserte BMW karer. Den siste eieren hadde også Ferrari 355, og i.flg han var det Ferrari som "garasjebil" og BMW som hverdagsbil som gjelder. Nærmeste man kom sportsbil i familiepakke sa han :wink:

Fulgt servicer på Tronrud og kun rullet 103.000. Likte historikken på bilen, og når den i tillegg ble rimligere og med kortere km enn de andre tilsvarende på nettet så er jeg meget fornøyd med handelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...