Villi Skrevet Mai 27, 2007 Share Skrevet Mai 27, 2007 Sikkert blitt spurt om før, men åssen bruker en denne kjitt klumpen på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 27, 2007 Share Skrevet Mai 27, 2007 Jeg har nettopp vært ute og tatt en runde på E36en med en slik klump og må si jeg blir like overrasket over resultatet hver gang jeg bruker den. Det følger med en sprayflaske med Quick Detailer, eller noe slikt, og det du gjør er rett og slett å spraye dette på bilen og gå etter med denne kittklumpen som da tar med seg så og si alt av forurensing som ligger på lakken. Etterpå tørker du av med en ren microfiberklut e.l. Klumpen kan med fordel deles i to så er den lettere å jobbe med og varer lengre. Når kittoverflaten er skitten er det bare å kna litt på den til du får ren kitt frem. Når den ikke er i bruk er det fordel at den lagres i en tett pose med litt av denne sprayen inni slik at den ikke tørker ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Mai 27, 2007 Share Skrevet Mai 27, 2007 Hvor får man kjøpt slike claybars? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widejuggao Skrevet Mai 27, 2007 Share Skrevet Mai 27, 2007 der de selger meguiars kankje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Thomas Skrevet Mai 27, 2007 Share Skrevet Mai 27, 2007 der de selger meguiars kankje? Teit kommentar.. Det er faktisk ikke alle som vet hvor dette kjøpes..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widejuggao Skrevet Mai 27, 2007 Share Skrevet Mai 27, 2007 http://panvulk.meguiars.no/ går an og prøøøøøve og lete litt før folk spør om hver minste ting mener jeg. mange forventer at alt skal bare bli servert når folk spør om den minste ting på f.eks forum...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 27, 2007 Share Skrevet Mai 27, 2007 litt forvirra jeg sa. blir dette nesten som å bruke lakkrens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Mai 27, 2007 Share Skrevet Mai 27, 2007 Husk å bone lakken etterpå! Jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Bil-xtra selger vel dette merket også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 jepp, BilXtra selger Meguiar's rundt om i landet. ellers er det en fordel å dele opp claybaren i flere deler til de ulike panelene på bilen. mister du den på bakken, kast den (ikke bruk den på felgene heller)! kan virke ganske skremmende, men er veldig enkelt og gir enorme resultater. bilen skal være nyvasket og tørr før du begynner. del opp claybaren, lag en pannekake, spray litt quick detailer på et par fots område og la pannekaka gli over lakken (i rette bevegelser, ikke sirkler). merker du at den henger igjen eller "skubber" så bruker du for lite quick detailer. når du ser overflaten på claybaren som glir over lakken begynner å bli skitten, kna den slik at du får frem en ny, fin overflate og fortsett. tørk forsiktig av den quick detailern som blir igjen på lakken med en mikrofiberklut. overflaten er nå som glass! husk å legge på voks (eventuelt poler først hvis det trengs) da claybaren fjerner all beskyttelse (voks). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geddi Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Kanskje et dumt spørsmål: Hva er forskjellen på å vokse og å polere? Trodde det holdt å vaske og vokse jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widejuggao Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 polering er vell for og få glans+rense lakken mens voksen er for og beskytte det hele? trodde jeg vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 siterer meg selv fra denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=50126 polish kan være kjemisk eller abrasiv, sistnevnte kan være av ulik styrke, og de kraftigste kalles da rubbing. abrasiv polish inneholder små partikler (ørsmå) som sliper (fjerner litt av) klarlakken for å jevne ut og fjerne merker, riper, "edderkoppnett" o.l. den klarlakken som blir fjernet er så mikroskopisk at det ikke er noe å bekymre seg for dersom man ikke bruker rubbing-produkter som kun er ment for store riper o.l. kjemisk polish har ikke slike slipeprodukter i seg, og er derfor mer beregnet på å få mer glans i lakken uten å fjerne litt av klarlakken. polish gir ingen beskyttelse, det er kun for å få en penere lakk (mao. klarlakk) for mer glans! voks er det som legges oppå og beskytter lakken. her finnes det ulike typer, eksempelvis syntetiske og naturlige. naturlig voks består bl.a. av carnauba voks, mens de syntetiske kalles "lakkforsegling" (sealant på engelsk) og er lagd i laboratorier. sealants gir mye lenger holdbarhet og er oftest lettere å legge på, men gir litt mindre dybde og glans enn naturlig carnauba voks. sealants er flytende, carnauba voks er oftest slik som hårvoks, altså i fast form, men kan være flytende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 BDC: Når du legger på voks, hvilket trykk bruker du? Anbefaler du å gjøre dette for hånd? Anbefaler du flere lag med voks? Jeg må få legge til at jeg har nettopp brukt en meget bra polish for å rense lakken etter at jeg prøvde et produkt som inneholdt teflon. Det er mulig at denne teflonbehandlingen skulle vært gjort med proff-verktøy, men for hånd ble resultatet håpløst. Først polish, så to lag med voks gjorde imidlertid susen! Nå glitrer det i lakken igjen. Jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå