jensemann23 Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 Føreren av bilen er nå på rehabilitering. Han snakker og kjenner igjen folk. Bedringens vei!
Rotty Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 Kansje litt stygt av meg men synes ikke noe særlig og lese flere sider om alt mulig anet enn hvor farlig det er drive med slik kjøring men masse om hvem som skal komme først av brannvesen,amb og politi. uhørt, synes selfølgelig det er synd at slike ulykker oppstår men når jeg leser hva som står i første post er ikke akurat sympati som kommer først. men som sagt all kondolanse til familie og håper selfølgelig at personen som overlevde kommer seg 100% slik at kansje han kan være en av de som overbringer sin erfaring med andre som trenger den..
Rabies Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 Føreren av bilen er nå på rehabilitering. Han snakker og kjenner igjen folk. Bedringens vei! Nå skal ikke jeg kverulere men jeg forstod det sånn at føreren omkom.
Ad|oS Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 Mente nok det motsatte. Men han var erklært hjernedød, og nå er han på rehabilitering?
spz Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 Fryktelig å lese om slikt, håper virkelig at jeg hverken får oppleve at lignende skjer med meg eller (enda værre) noen jeg kjenner og er glad i. Håper det går bedre med passasjeren som rehabiliteres og at også trådstarter samt familien til den avdøde har klart å takle slik en vanskelig situasjon greit i ettertid - Ikke noe spesiellt fin opplevelse å bære på resten av livet. Forøvrig enig med Rotty. Kommentarer som "Den var godt smadra ja" eller andre irrelevante diskusjoner har ingenting i en så seriøs tråd som denne å gjøre.
Willersrud Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Skrevet Februar 7, 2008 Hvor har du det fra jensemann23? Informasjonen jeg kom med tidligere har jeg fått fra politet, møtte på skadestedslederen her en da så dag sa han det. Rabies: tenkte feil når jeg skrev det, var passasjeren som omkom, han hadde forøvrig ikke på seg belte, det hadde sjåføren. Jeg tenkte litt feil siden bilen lå på taket.. så forvekselt førersiden med pasasjersiden.
Dr_S Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 Mente nok det motsatte. Men han var erklært hjernedød, og nå er han på rehabilitering? Er man hjernedød, er man i prinsippet død. Ikke noe som kan rehabiliteres..
Delousion Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Skal ikke si mere enn at jeg håper du har det betraktelig bedre nå, Willersrud! Gammel tråd, men slike saker vekker minner.. Har selv taket en Bmw uten belte, og fikk ingen skader! Kondolerer til familie og kjente.. Kjør ansvarsbevisst folkens
Willersrud Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Skrevet Februar 8, 2008 Tenkte litt på min egen kjøring etter den ulykken, og kjører forhåpentligvis litt mere ansvarfult etter det. Jeg har i vertfall ikke hatt noe ettervirkninger etter det, jeg har vært en del med på søk i sammarbeid med røde kors, via speiderens, beredskapstrop til og med for noen år siden, så har litt erfaring med sånne situasjoner, klart dette ble noe annet. men taklet det nok bedrer der og da også pga dette. Håper det går bra med famile og kjente av de.
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Fikk denne mailen fra en slektning av ham, så det er førstehånds opplysninger. Har redigert bort navnene i denne mailen: Hei! Jeg var faktisk på besøk hos xxxxx i dag, første gang på et halvt år. Det er i alle fall stor fremgang siden sist jeg møtte han. Ulykken var stygg, store skader. I rundt en måned lå XXXXX i koma med bryst, ben og hodeskader. Utklipp fra Nrk kommer her: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/osta ... /1.2549988 xxxxx er oppe og går, og språket har kommet tilbake, men han har hjerneskader, ingen vet hvor bra han kan bli. Han husker godt personer og hendelser før ulykken, men kortisminnet er likt null. Eks fra i dag, jeg kom inn på rommet, da hadde han sittet litt, "orker ikke sitte mer, må gå", vi gikk litt, "sulten", spiste en bit, "mett", "orker ikke sitte mer, må gå", vi gikk litt igjen, "orker ikke gå mer, må sitte", satte oss, pratet i 2 minutter, "orker ikke sitte mer, må gå litt", reiste oss opp, "sulten", spiste en bit, "mett" osv. Veldig urolig periode nå, men det er ikke alltid slik. Men han er veldig klar allikevel, særlig på hendelser og personer fra før ulykken, det at han skal gå hele tiden er mest fordi han er rastløs tror jeg og det med "sulten" er at han faktisk glemmer at han akkurat har spist. Koblingen mellom hode og mage er ikke 100% der, derfor tror han selv han er sulten. xxxxx er sterk, men at han er skadet for livet er vel ingen hemmelighet, det er bare om å gjøre å få det så bra som overhode mulig utifra det man faktisk har som utgangspunkt nå. Måtte jo le litt av han i dag også, jeg kjenner jo igjen "gamle"XXXXX; han lurte på om vi ikke kunne ta en tur på puben, hehe! Da måtte jeg flire av han, og det gjorde han også, humoren er i alle fall tilstede. Han husker ingenting fra ulykken, han husker jo veldig godt NNNN, kompisen hans, men glemmer hele tiden at han er død, han døde i ulykken. NNNN har forøvrig en side her inne, familien har valgt å beholde den og den er åpen. NNNN NNNNN het han. xxxxx bor nå på XXXX, dette er et gamlehjem, dessverre er et av verdens rikeste land slik, de har ikke råd til å la unge bo blandt unge når de faktisk er i behov av så mye hjelp som xxxx. Men håpet er jo at til slutt skal få egen leilighet med tilsyn. Han er jo veldig glad i brev, så hvis du vil kan du gjerne sende noen ord. Mange synes dette er vanskelig og det har vi full forståelse for, det er ikke alltid like lett når en man kjenner har forandret seg så mye. Det som gleder han mest er vel egentlig at man forteller om seg selv, hva man holder på med for tiden, fester, møter med kjente osv. Egentlig som en helt vanlig samtale med et friskt menneske. For ingen vt hvor "normalt" han tenker(fy for et ord, men ikke ment negativt).
Bmweee Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Forferdelig å oppleve noe sånt vil eg tro, har selv vært i ulykke som eg kom svært heldig ut av på en måte.. er aldri noe "spennende" for å si det sånn Kondolere til familier og bekjente av vedkommende..
Kevin=) Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Det var en veldig god venn av meg som døde. Han jobbet sammen med min pappa og jeg har selv jobbet der. Veldig trist. Han hadde mange mål i livet og han er veldig høyt savnet. R.I.P Stian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå