Gjest Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 hei! holder på med et m20 turboprosjekt og lurer på hvor mye jeg kan lade med dette oppsettet uten å være redd for havari.. litt fakta om motoren: dieselveiv, m21 oljepumpe, originale 130mm råder(vurderer smidde),neddreide smidde stempler. komp på ca 8,3:1. arp-bolter, mls-toppakning, sveisede vannkanaler i toppen og planet/portet topp. alt av lager og pakninger skal også byttes til nytt. har planer om ca 7500rpm..vil nye originale ventilfjærer takle dette eller må jeg kjøpe stivere? vil også ha en sportskam, men er usikker på hvor mange grader jeg skal gå for.. noen tips? håper noen kan gi meg noen fornuftige svar..
336mik Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Skal du øke turtall noe særlig over 6500,så burde du skaffe deg andre vippe-armer(billet eller lignende). Med datasprut burde du kunne lade 1.5bar,ihvertfall hvis du bruker smidde deler.
Gjest Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 ok. noen som vet om andre steder enn ppf som har sterkere vippearmer til en ok pris? de har jo blitt så dyre hos ppf nå.. og hva med kammen? hvor mange grader kan jeg ha uten å miste noe særlig effekt på lavt turtall?
BMW_BOY Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Men hvorfor skal du ha så mye turtall da? Med rett turbo drar det godt fra ca 3000 du kan nok lade 1.5bar med den kompen hvis du har datasprut og store nok dyser.
Gjest Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 moro med litt turtall men får se hva jeg gjør. har ikke helt bestemt meg enda, så mulig jeg nøyer meg med 6500..
oddis Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Tror nok du kommer til å få mer hjulspinn enn du klarer å kontrollere med 6500rpm på en 400hp+ M20 maskin. vacmotorsports.com skaffer såvidt jeg vet billet armer til M20/M10/M30... Samme gjelder også retainere.
Azeton Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Er gøy og ha en motor som lader fult på 3000rpm og kan dras til 7500rpm isteden for 6500! Fikk flult ladetrykk på 3500rpm på min og turtallsperre på 6400-500rpm og alt tok så fort slutt:(
mOMOe Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 billet vippene hos vac er ikke noe spess billigere enn hos ppf minns jeg.
///MoePower Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Hvorfor så høyt turtall, det er jo lengre ned momentet ligger Etter passert maks moment vil bare turbotrykk synke (slik jeg har erfart) og motor måtte gjennomgå unødige påkjenninger som har med motorens levetid å gjøre. Ikke det at jeg påstår det ikke er moro med turtall selv, men det er bare sånn det er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå