Gå til innhold

problem nedbremsing e34, takker for alle svar:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk den tilbake fra sjekk i går, viste seg at ytre endeledd på VS var helt gåent, og at jeg også hadde litt slakk i indre endeledd HS.. og som følge av dette hadde jeg selvfølgelig fått litt kast i skivene:p så da blir det skruing:p

har aldri bytta dette på bmw før så dere får si ifra hvis det er noe spesielt ved denne jobben dere gjerne vil dele:)

Skrevet
Risting ved nedbremsing kan ofte kureres med 4-5 kraftige nedbremsinger fra 80-90 til nesten stillestående.

Er du sikker på at det er kast i skivene dine, har du prøvd å ta noen slike nedbremsinger som jeg nevnte tidligere? Billig rep. hvis det virker. :wink:

Skrevet

Endeledd? Det er på styrearmen du mener?

Pleier ikke være den værste jobben men det ytre kuleleddet kan sitte godt fast i konen som er festet nede på fjærbeinet. Du kan selfølgelig banke den ut, men de selger en gaffel på Biltema som kan være grei å bruke til å slå imellom kulen og fjærbeinet. Men du må ikke bruke dette hvis du ikke skal bytte ut delen for den ødelegger som regel gummibelgen som beskytter kulen. Å varme den opp er også et alternativ.

Indre ledd er samme sak så vidt jeg husker, bare værre å komme til.

Jeg pleier altid å kjøpe nye muttere hvis det ikke følger med fordi det er lettere å banke på mutteren når du har skrudd den løs enn å treffe selve bolten. da ødeleger du ikke bolten i tilfelle du gir opp og vil bruke bilen og skru på mutteren.

Det finnes sikkert avtrekkere til dette hvis du sjekker litt rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...