alvenbjarne Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Skrevet Juni 6, 2007 fikk den tilbake fra sjekk i går, viste seg at ytre endeledd på VS var helt gåent, og at jeg også hadde litt slakk i indre endeledd HS.. og som følge av dette hadde jeg selvfølgelig fått litt kast i skivene:p så da blir det skruing:p har aldri bytta dette på bmw før så dere får si ifra hvis det er noe spesielt ved denne jobben dere gjerne vil dele:)
Frode H. Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Risting ved nedbremsing kan ofte kureres med 4-5 kraftige nedbremsinger fra 80-90 til nesten stillestående. Er du sikker på at det er kast i skivene dine, har du prøvd å ta noen slike nedbremsinger som jeg nevnte tidligere? Billig rep. hvis det virker.
Alpina B10 Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Endeledd? Det er på styrearmen du mener? Pleier ikke være den værste jobben men det ytre kuleleddet kan sitte godt fast i konen som er festet nede på fjærbeinet. Du kan selfølgelig banke den ut, men de selger en gaffel på Biltema som kan være grei å bruke til å slå imellom kulen og fjærbeinet. Men du må ikke bruke dette hvis du ikke skal bytte ut delen for den ødelegger som regel gummibelgen som beskytter kulen. Å varme den opp er også et alternativ. Indre ledd er samme sak så vidt jeg husker, bare værre å komme til. Jeg pleier altid å kjøpe nye muttere hvis det ikke følger med fordi det er lettere å banke på mutteren når du har skrudd den løs enn å treffe selve bolten. da ødeleger du ikke bolten i tilfelle du gir opp og vil bruke bilen og skru på mutteren. Det finnes sikkert avtrekkere til dette hvis du sjekker litt rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå