Kermitt Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 tror ikke jeg ville ha satsa på 600hk på en ix, men kanskje en 3-400, da er det litt mer lettere. Men drivverket må jo selvfølgelig påkostes mye skal det tåle disse påkjenningene og holde. Men kommer også litt ann på åssen du kommer til å kjøre. Hvis du lar den komme godt i gir før du gir på, ikke flying starts med spinning og bråslipping av clutsh så holder det nok enda mer! Men drivverket skal tåle ca 200-250 hk ved litt "forsiktig kjøring" Kanskje 600 hk i en ix er vel litt optimistisk . Men det hadde vært jævlig moro å ha en bil som ingen andre har maken til. Å være litt ulv i fåreklær. Når det gjelder kjørestil er jeg ikke interessert i drifting, burnouts og rivstarter. Det jeg liker er å kjøre fort rett frem og kjøre fort i svinger. Selvfølgelig er det morsomt å kunne parkere en bil som har like mye hestekrefter i pulverbørsa, men som koster 10 ganger så mye, ved grønt lys i lyskryss. Hadde vært moro og sett ansiktsuttrykkene på dem når de har blitt frakjørt av en gammel sliten bil.
Kermitt Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 Ved 250 hk begynner ting å bli småfarlig. Mulig det går fint med mer på vinteren.Det var jo noen svensker med XXX hundre hk i Bilsport en gang, men de hadde forsterka i hue og ræva minns jeg. Det var også en annen motor. Husker du hvilken årgang og nr av bilsport dette var omtalt? Jeg abbonerer faktisk på bilsport. Husker å ha sett omtalt et sted på dette forumet at det var en tysker som hadde en M (husker ikke om det var en M 3 eller M 5 motor) motor i sin IX. Er ikke så helt stødig på tysk, men ut i fra det jeg kunne oppfatte så hadde han plukket deler til 4 x 4 fra en 336 ix (xi) pluss gjort en del andre modifikasjoner. Men om dette er holdbart til opptil det hk antall som jeg drømmer om vet jeg ikke.
Kermitt Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 kjøp deg heller en cosworth 4x4 viss du skal ha så mye effekt på 4x4. men å tro att du kommer til å slippe skruing.... julenissen å slikt. Har faktisk også fantasert om en Sierra Cosworth 4 x 4. Men jeg har slått dette fra meg. Synes at 6 er låten i bmw er helt herlig. Skikkelig godlåt. Tror faktisk på julenissen jeg da. He he . Neida.
Kermitt Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 ferguson som 4x4 systemet heter er d samme som coswort bruker samt flere sjekk zatsy.com og søk i vei evt bme30tech.com står også en del der. har snakka med en del folk som har hatt ix med 300 hk uten problemer alt gjelder kjørestil osv jeg har ikke fått testa så mye enda kjørte bare på 0.6bar blir å prøve mere nå som sprutet er montert.. splinesn på mellom akslinga fremme er d mange som chimser slik at du får mere i inngrep evt forlenge den. d finns bilder av dette på bmwe30tech.com 600 hk tror jeg blir i meste laget men som nevnt tidligere 300-400 hk og med litt mod og fornuftig kjøring bør d kansjke gå. mange mener at d er dårlig nokk på orginal bil også. men d kan komme av at di kjører rundt med defekte mansjetter osv lykke til da Du bor på Tiller i Tronheim ser jeg. Er faktisk ikke så langt unna Vikhammer der jeg bor. Hadde vært moro å treftes en dag slik at vi kunne ha diskutert bil og utvekslet ideer. For min del tenker jeg å bruke datasprut, megasquirt, med en gang en jeg bygger om motoren til turbomotor. Men en slik motorbygging vil ikke skje før tidligst neste sommer. Man blir ikke rik av å jobbe innen helse og sosialsektoren. Første post på programmet er å kjøpe bilen. Takk for tipset foresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå