Kermitt Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Jeg har sett lyset og kommer til å kjøpe meg en BMW 325 IX E 30 så snart feriepengene tikker inn på kontoen. Har store planer om å sette inn et komplett turbokitt med datasprut og fullstendig motoroverhaling. Ønsket er å få 600 kjørbare og holdbare hestekrefter. Etter hva jeg har forstått tåler ikke stikkakslingene og fordelingskassa en slik påkjenning uten at det ryker i ett sett. Hva kan gjøres for at stikkakslingene og fordelingskassa, hele understellet skal tåle slike påkjenninger? Jeg er ikke interessert i å stå på hodet under bilen etter hver kjøretur å reparere. Dessuten blir det store kostnader å kjøpe deler. Takknemlig for alle tips og råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 kjøp deg heller en cosworth 4x4 viss du skal ha så mye effekt på 4x4. men å tro att du kommer til å slippe skruing.... julenissen å slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 dette drivverket ditt er jeg rett kommer til og knekke som fyrstikker. hva med å bygge om til RWD? skal du forsterke IX-drivverket må du nok legge ufattelig mye kroner i å få tilverket spesialdeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 tror ikke jeg ville ha satsa på 600hk på en ix, men kanskje en 3-400, da er det litt mer lettere. Men drivverket må jo selvfølgelig påkostes mye skal det tåle disse påkjenningene og holde. Men kommer også litt ann på åssen du kommer til å kjøre. Hvis du lar den komme godt i gir før du gir på, ikke flying starts med spinning og bråslipping av clutsh så holder det nok enda mer! Men drivverket skal tåle ca 200-250 hk ved litt "forsiktig kjøring" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Ved 250 hk begynner ting å bli småfarlig. Mulig det går fint med mer på vinteren. Det var jo noen svensker med XXX hundre hk i Bilsport en gang, men de hadde forsterka i hue og ræva minns jeg. Det var også en annen motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 ferguson som 4x4 systemet heter er d samme som coswort bruker samt flere sjekk zatsy.com og søk i vei evt bme30tech.com står også en del der. har snakka med en del folk som har hatt ix med 300 hk uten problemer alt gjelder kjørestil osv jeg har ikke fått testa så mye enda kjørte bare på 0.6bar blir å prøve mere nå som sprutet er montert.. splinesn på mellom akslinga fremme er d mange som chimser slik at du får mere i inngrep evt forlenge den. d finns bilder av dette på bmwe30tech.com 600 hk tror jeg blir i meste laget men som nevnt tidligere 300-400 hk og med litt mod og fornuftig kjøring bør d kansjke gå. mange mener at d er dårlig nokk på orginal bil også. men d kan komme av at di kjører rundt med defekte mansjetter osv lykke til da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 wow, du har 325ix med turbo:) Nå ble du godt likt av meg med en gang...hehe, bilder eller link til biler og info?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 søk på zatsy.com og bmwe30tech.com søk etter 325ix ev 325ix turbo så får du en del tråder å lese står også en del på autopower.se legge ut link d kan jeg desverre ikke enda men prøv dette først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 tenkte mer på bilen din jeg da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 fortell oss mer om din bil da 325ixturbo.. ble meget nysgjerrig nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiny Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Høres ut som et herlig prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 skal prøve å lage en tråd senere har ikke gjort d enda pga at ting tar tid osv. men d som er gjort da er byttet til electromotive datasprut og mapsensor triggerhjul fra 88 + føler 380cc dyser mls og arp studs. ny turbokam med 11.5 i løft garret t3-4 turbo ar60 fra gik go for ca360hk. skal få orden på motorn først deretter sveising av jekkfester. osv har ikke mere enn d. senka 60/40 så får vi se om drivverket holder el ikke. sveisa og plana 885 topp nytt vippetøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Juni 1, 2007 Share Skrevet Juni 1, 2007 litt risky med 60/40 senk??? ellers høres det veldig kult ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet Juni 1, 2007 Share Skrevet Juni 1, 2007 hva av forsterkninger har du gjort med drivverk da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kermitt Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2007 dette drivverket ditt er jeg rett kommer til og knekke som fyrstikker. hva med å bygge om til RWD? skal du forsterke IX-drivverket må du nok legge ufattelig mye kroner i å få tilverket spesialdeler. En del av vitsen med 4 x 4 er å ha en bil som jeg kan komme meg fram i på vinters tid. Kjøre nå med en riskoker som har FWD som jeg har blitt stående med i på grønt lys i lyskryss å bare spinne. Skal en ha en bil med mye pulver i, er det kun 4 x 4 som duger på vinters tid på glattisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå