Gå til innhold

Min lille photosession før prosjektstart

Anbefalte innlegg

Begynner ganske snart restaureringen av bilen, så legger ut en liten serie med bilder slik den er nå, og aldri mer vil se ut!

De bildene hvor den ikke hadde prøveskilter var den nyvaska, der den hadde prøveskilter var den "full" av veistøv fra den 27 (dagen etter), når den rulla sin siste dag på veien i den stand den var på bildene.

Fint å ha noe å se tilbake på om et par år når bilen kanskje står ferdig! :)

Bilde1091.jpg

Bilde1092.jpg

Bilde1100.jpg

Bilde1093.jpg

Bilde1126.jpg

Bilde1120.jpg

Bilde1122.jpg

Fin høytaler? hehe

Bilde1123.jpg

Bilde1095.jpg

Bilde1125.jpg

Bilde1119.jpg

Bilde1124.jpg

Bilde1121.jpg

Bilde1110.jpg

Bilde1111.jpg

Bilde1116.jpg

Bilde1115.jpg

Bilde1112.jpg

Bilde1113.jpg

Bilde1117.jpg

Bilde1118.jpg

Så ser vi frem til at den en dag om et par år kan trille strøken ut av garagen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par år, det er fordi jeg skal restaurere hver en skru det, og fordi jeg skal gjøre tingene nøye når jeg først skal gjøre de, alle delene skal lakkeres hver for seg, det skal ikke være noe slikt som at man bare maskerer inn vinduer og detaljer og sender til lakkering, her skal alt ribbes og tas fra bunn av, med bytte av alle slitedeler osv :wink:

Når da bilen er ferdig er jeg likevel ikke ferdig for å si det sånn, man kan godt si bilen er registrert og ruller på veien da, men motor vil bli trimma videre, og jeg vil bruke mer tid på detaljer, fintuning og utstyr.

Disse er på god vei til å bli samlerobjekter nå, så når den er ferdig blir den tvilsomt solgt, den blir nok bygget videre på for "evig tid"

Moro bil er det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og etter ca 4-5 måneder så er du så dritt lei at du bare har lyst til å selge den! :P

men syns den var pen nå jeg ;)

var det jeg også tenkte på :P

men men, du skal ha lykke til med bilen, håper det blir som du har forestilt deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prosjekttråd for bilen, og holdt jo på i et år som et lite treningsobjekt med ei 728 av samme karosseri, så jeg vet hva jeg går imot, og den 728`a den står helt rippa ned den nå, delebil :wink:

Gir ikke opp en bil med sjel i så lett.

Så ja: det blir som jeg har forestilt meg.

En ting som holder motivasjonen veldig høyt oppe er jo det at det er så stor motor i den! :D

Turbo som lader 1,2 bar med luft rett inn i motoren vettu :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til det prosjektet ditt kommer i gang, blir morro å følge med! Motivasjonen din er det lite å si på ;)

Imidlertidig så har jeg selv fått erfare hvor fort "ambisiøse" prosjekt kan få seg et kraftig skudd for baugen da kalde vinterkvelder, motgang på skole og ikke så altfor god økonomi sammen gjør sitt.

Problemet er at i den alderen så har interesser en lei tendens til å være periodiske, og om 6-7 mnd kan den E23n din kun være "til hodebry". Jeg har ihvertfall følt det sånn til tider med E30n. Men det går som regel over.

Bare håper du bli rammet minimalt av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det går litt opp og ned i perioder, men tar man seg en skikkelig pause når man går lei, så kommer man sterkt tilbake senere en gang.

Det viktigste er å heller ta seg pauser enn å haste frem!

Akkurat nå så kommer jo dette vedsiden av skole da, men det skulle ikke bli det største problemet selv om det kanskje er helgene som blir mest brukte.

Grunnen til at ikke jeg allerede har gått igang er fordi jeg fiksa opp en lettmotorsykkel i nå i vinter :wink:

sundplukkinga_001.jpg

zzz_21.jpg

zzz_44_001.jpg

zzz57.jpg

zzz77.jpg

zzz_85.jpg

zzz_87_1.JPG

Dette her var kanskje litt OT, men alltid moro med bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

par år var da veldig langsiktig... har du så mye planer? :)

To år går fort skal jeg si deg!

Et tips (av bl.a egen erfaring og sikkert mange andre), ikke plukk bilen i molekyler dersom du ikke må.

Ta evt et område av bilen om gangen. Kan du la dashbordet sitte på, la det sitte. Ta for deg en del av gangen. F. eks bakstilling. Gjør denne helt klar før du begynner med forstilling. f.eks. Begynner du med alt samtidig, eller begynner på noe nytt før du har avsluttet noe annet, kan du lett risikere å gå lei. Da er det kjedelig å stå om 2 år, og må si at den er ferdig om nye 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da jeg holdte på med 728`a mi så merka jeg etterhvert at jeg gikk i gang med alt alt alt for mye på en gang ja.

(+ at jeg gjorde amatørarbeide, men man lærer av feilene, var mitt første igangsatte prosjekt, noe må man jo øve seg på, kjenner E23`en nesten ut og inn takket være den!)

På 745`n har jeg bestemt meg for å begynne å sveise rust fremst av alt, gjøre alle de mer "tidkrevende" jobbene først, deretter gå over på andre oppgaver.

Understell og motor tas ut for overhaling/restaurering når karosseriet og karosseridelene er til lakkering, slik at forhåpentligvis tingene går litt kjappere unna mot slutten.

Interiør og ekstrautstyr/findetaljer/finjusteringer tas når bilen står ferdig.

Som du sier: 2 år, de går fort det når man holder på med et prosjekt ja!

Forøvrig, hvis det er av interesse, så har jeg tatt av fremskjermene og frontfangeren i kveld, tenkte å begynne med rusten i innerskjermene der,ettersom det er der all rusta på bilen har samla seg, og det er ikke bare litt som har samla seg der heller! (Tro det eller ei, resten av bilen finnes det ikke rust på om man ser bortifra hjulbuene bak, men de skal jeg også bytte!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilder av "kreft" skadene ja, men de har jeg ikke lagt ut ennå, og de vil bli lagt ut i prosjekttråden min når de kommer.

Joda, bilen den skal HELT i biter den, liker det best sånn, få bygget alt ifra BUNN av da.

Men skal jo bare ta en ting av gangen såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...