Gå til innhold

Billig senking.

Share

Anbefalte innlegg

Hva syntes dere om Koed sine senke sett. Den 60/40 4cyl de har til 2939,- vare.nr www8321. Er det noe å satse på? Bildet ser litt tomt ut da. Tenkte meg at det kom flere deler, eller er det bare meg? Og hvordan vil det være med godkjenning isåfall...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva enn du gjør, senk ikke uten passende dempere.

Kun fjærer blir aldri en kjøremessig suksess.

***TULL***

Nei det er bare tull, jeg har en bil som er gått 100000KM og jeg satt på senk av kvalitet,men mine dempere svetter ikke. Det var et Eibach senkesett, og det er kvalitet. Og jeg har kjøremessigt god komfor.

Men vist du har dempere som er dårlige må du skifte de ut.

Men vist de ikke lekker eller noe er det bare og beholde de orginale demperne så lenge det ikke er snakk om banekjøring eller senk over 40mm....

Javel. Dine dempere er helt vanlig dempere uten høydejustering?

Jeg kjenner ingen som monterer på senkesett uten at de forventer et sportsligere preg på bilen. Man vil ha ned tyngdepunket.

Kan ihvertfall ta et eget tilfelle av det jeg nettopp har påstått.

Selv kjører jeg nå med et billig Apex 40/40mm sett med dempere og fjærer rundt baut. Bilen er en E30 Sedan.

Da jeg monterte forsøkte jeg med nye orginal dempere (disse var innkjøpt 2 mnd tidligere ifrb med EU kontroll). Altså Apex fjærer + orginale nye dempere. Dette gikk "åt skogen"!

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger bilen vagget og "slo" da man skulle tangere svingene i litt hastighet. Det var som en gjengklag i hele karroseriet under ekstreme omstendigheter. Bilen flekset alt for mye opp og ned under kjøring, så jeg satte på de tilhørende Apex demperne som fulgte med.

Bilen ble som natt og dag etter montering av disse demperne. Den ble fast og kontant i hva jeg enn ba den om. Girskiftene gikk veldig skånsomt og man fikk umiddelbart henta inn bilen ved kraftig aks, pga minimalt fleks. Rett å slett en sportligere bil! Minuset var at den "hoppet" unødvendig mye over humpete vei, på vinterføre spesielt.

Påstålighet lønner seg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp at det blir bedre er en annen ting, men at en må ha det er tull.

Enige i det at vist en skifter demper med fjører blir det opptimalt..

Man "må" vel ikke ha mer enn man krever. Jeg krever at et senkesett skal forbedre kjøreegenskapene og stive opp bilen slik at den blir mer letthånderlig.

Orginaldemperne slites også frytkelig fort ned sammen med fjærer med ulikt arbeidsområde.

hagenisse: Kunne ikke vært mer enig, det er en enorm forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes dere om Koed sine senke sett. Den 60/40 4cyl de har til 2939,- vare.nr www8321. Er det noe å satse på? Bildet ser litt tomt ut da. Tenkte meg at det kom flere deler, eller er det bare meg? Og hvordan vil det være med godkjenning isåfall...??

Ingen formeninger ang. dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...