Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E46 320i med to irriterende lyder i. Den ene er en høy tynn pipelyd ved et vist turtall eller når speedpedalen er ved et vist punkt. Ganske i starten av turtallet egentlig.

Den andre lyden er en skrangle/rasle lyd som høres ut å komme fra toppen helt framme et sted. Hører den når jeg ruser motoren på litt lavt turtall. Litt vanskelig å høre skikkelig da lyden kommer fra andre siden av motoren enn der speedwieren henger.

Noen som trekker kjennskap til dette?

Skrevet
Har en E46 320i med to irriterende lyder i. Den ene er en høy tynn pipelyd ved et vist turtall eller når speedpedalen er ved et vist punkt. Ganske i starten av turtallet egentlig.

Turbo??

Den andre lyden er en skrangle/rasle lyd som høres ut å komme fra toppen helt framme et sted. Hører den når jeg ruser motoren på litt lavt turtall. Litt vanskelig å høre skikkelig da lyden kommer fra andre siden av motoren enn der speedwieren henger.

Noen som trekker kjennskap til dette?

Er det ikke vanos på den motoren din tro.

Om det er det, så har jo en del av dem en svak rasle lyd i front vet jeg.

Skrevet

Turbo??

Ja hadde det vært så vel... Er litt mer høyfrekvent enn som så.

Hva er egentlig den vanosen for no? Har hørt om den flere steder.

Lurer litt på om ulyden kan komme av at oljetrykket ikke er høyt nok inn på trammehjulet til registerkjedet. Er ganske tjukk og svart olje på den nå. Skal få bytta asap. (kjøpte bilen nylig)

Skrevet

La bilen stå på tomgang, så går du helt inntil bakakslen/bakhjulet.

Hører du en svak høyfrekventert lyd da?

Skrevet

Når jeg prøver å følge lyden ender jeg opp ved luft inntaket på motoren et sted. Slangen fra luftmengde måleren ble byttet da denne hadde morknet litt og jeg trodde det kansje var et lite hull i den som gjorde det men var samme lyden etter byttet.

Skrevet

Turbo??

Ja hadde det vært så vel... Er litt mer høyfrekvent enn som så.

Hva er egentlig den vanosen for no? Har hørt om den flere steder.

Lurer litt på om ulyden kan komme av at oljetrykket ikke er høyt nok inn på trammehjulet til registerkjedet. Er ganske tjukk og svart olje på den nå. Skal få bytta asap. (kjøpte bilen nylig)

Vanose er veldig enkelt forklart noe som gjør at ventiltidene justeres for og optimalisere dreimomentet på hele turtalls spekteret.

Hakke snøring på hur det egentlig funker, men blir litt ekstra kjeder og drev der fremme av det.

Du skal ikke se bort ifra at du får en mye roligere motor etter oljeskift.

Skrevet

Har også denne gresshoppeaktige lyden når turtallet er under 3000 og gassen er lengre inn en motoren har krefter til. Fikk den lyden etter at en kamsensor var byttet.

Merkelig....

Skrevet

Skiftet olje, BEGGE lydene forsvant :!::?:

Kan jo begynne å lure, men har funne ut at det bare gir meg hueværk så jeg slår meg heller bare til ro med at: Ny olje, det er vidundermedisin.

Skrevet

jeg hadde lignende lyd på min e46 328. den ble borte etter at jeg skiftet ut belgen fra lmm til innsuget. var hull i den delen som går til tomgangsventilen.

Skrevet
jeg hadde lignende lyd på min e46 328. den ble borte etter at jeg skiftet ut belgen fra lmm til innsuget. var hull i den delen som går til tomgangsventilen.

Hadde akkurat samme hullet på min oxo :lol:

Men var ikke no hjelp i byttet av den. Har vanskelig for å tro at ny olje var grunnen, men er nå hvertfall vekk nå.

• 2 weeks later...
Skrevet

Fant årsaken til min lyd nå sist helg.

Feste til luftfilteret imot gods var løsnet så det jeg hørte var en resonanslyd.

Takk til min gode venn og bilmekaniker som påpekte at han trodde det var en resonans....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...