Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.r-techs.dk/page_e36kitlist.html

Tenker på å oppgradere motoren min, fra ca 170hk til ca 220hk, med en kompressor. Mitt spørsmål er som følger: Vil kompressoren som er på overstående link passe i min bil (kompressoren er til e36, æ har e34, men er samme motor m50b20)? Vil den gi ønsket effekt? Og, er dette en god kompressor (holdbar)?

Tusen hjertlig for all hjelp! Rimelig klar for en oppdatering snart=)

Skrevet
vi kan reise ned der med bilen å la di montere til oss:)

eg er med hehe

Hehe... Jau, æ kjører gjerne med ned :D ...men æ vil gjerne vite om det er bryet og pengene verdt og om æ kan få registrert den etter oppgraderingen før vi evt tusler nedover. Kjekt å vite litt=p En viss garanti bør jo også medfølge...

Skrevet
Hva gjøres med bensintilførselen? Justerbar btr som ved turbo? Tilleggssprut?

Skal ikke påstå at æ har snøring på hverken kompressor eller turbo, men tror "chipen" må omprogrameres etter montering av kompressor. Hvis noen med mer peiling kunne delt sin kunnskap med oss, hadde det vært helt 100 :)

Skrevet

Nå har ikke jeg _så_ mye mer peiling på akkurat dette, men ja, på slike kit leveres med egen chip for optimert for komponenetene i kitet. Motorstyringen må uansett programmeres om ved bruk av kompressor o.l for å få noe effekt som er verdt pengene.

Som oftest følger det vel med nye dyser også til kompressor kits, visst ikke dette gjelder fra Stage 2 og oppover...

Skrevet

eg snakka med firma i sverige å leverandøren i Norge.

her er ifra eine mailen fra danmark.

Kompressoren virker med sit eget oliesystem. Du skal derfor ikke bore i motoren. Du er velkommen til at komme til Danmark så vi kan montere kittet for dig. Hvis du skriver årgang på din bil kan vi undersøge om vi kan chippe din bil også, så du har en helt færdig bil at køre hjem med.

På vores basic I kit, følger der monteringsvejledning med som er meget nem at følge. Det eneste du skal have med ekstra er benzinstyrring, som du kan vælge mellem dyser, MF2 eller benzintryksregulator.

Det bedste valg er dyser, hvor du får modificeret din ECU efterfølgende hos din lokale tuner.

Hvis du har rodet med motorer før vil det ca tage 6-8 timer at installere.

Kittet er lagervare og kan sendes lige så snart betalingen er modtaget.

God dag.

Best regards

Med venlig hilsen

Martin Holmström

Skrevet

Hei.

Kompressor kit til din bil fra Rotrex kommer på 22900,-

Det inneholder kompressor med olje kit.

Brakett, slanger, alt for montering og manual som er ganske god.

Garanti er vel ett år, men litt frem og tilbake.

Må sjekke opp litt med Rotrex der.

Er jo forbeholdt at du bruker rett olje og luftfilter.

Ca 14 dagers leverings tid.

Gir en økning fra 194 til 260hk.

Må ha bensin styring utenom. Enten høyere bens trykk, tillegssprut eller data sprut.

mvh

TurboFun.no

Skrevet

for å sei det mildt:) so fekk eg blod på tanna hehe.

bare bilen min kjem igjen fra lakkeraren da:)

kjekt å ha seg ein tur til danmark hehe..

å få litt meir hk :)

kansje fleire blir med ? pakke pris kansje :)

Skrevet

MotorNord i sverige (www.motornord.se) selger kompressorkit fra bl.a VF Engineering. Til min bil, E36 325, blir effektøkningen fra 192hk til 295hk på Stage 1. Men prisen der kom på rundt 40-50k sist jeg regnet på det...

Edit:

Utdrag fra produktsiden dems:

Kompressorsats

Passar:

E36 325 92-95

Steg 1 kompressor sats med allt som behövs för montering inklusive programmvara.

Ingen annan modifiering behövs på bilen. kompressorn laddar 6psi och är en centrifugalkompressor från Vortech.

Effekten landar på ca:295hk och 330Nm

Skrevet

Alt dette virker utrolig interessant! Får nesten lyst til å bestille med en gang, men føler motoren min er litt for liten til å bygge videre på :( Sendte en mail til www.turbofun.no og slik lød svaret:

Hei.

Et rotrex kit til din bil vil ligge på 22500,- +-

Det gir en økning på 60hk, men bensin regulering trengs utenom.

Enten mere trykk, tilleggssprut eller data sprut.

Kan alltids montere for deg. Må se nærmere på den saken.

Kunne kanskje kjørt sammen med et R-Fit tillegssprut fra Blitz som koster 2990,-

Trenger da en eller 2 dyser ekstra også.

Må vel innse at det blir for mye penger på en så gammel bil med et slikt utgangspunkt (2.0). Blir vel heller til at æ bygger inn en større motor om æ detter over et godt tilbud, eller om æ finner en m5 e34 :D Har imidlertid brukt litt tid på dette og har funnet ut en del rundt emnet (kompressor), -så æ vil hjelpe dere som fremdeles ønsker å oppgradere så godt æ kan. ---> Biler som har vært registrert i Norge i over 10 år trenger forresten ikke betale omregistreringsavgift ved endring i antall hestekrefter=) (Ifølge kalkulator på biltilsynets hjemmesider).

Takker så mye for all hjelp og tips æ har fått!! Fortell gjerne hvordan kompressoren fungerte og hvordan bilen gikk etter montering.

Takk gdf og boost=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...