Gå til innhold

glassfiber hattehylle e36...

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Har en hattefylle til overs til min e36coupe, og har gått med en ide`om å bygge den om med noen nye elementer, da de org som er der suger! Tenker da bruke glassfiber og bygge om hele hattehyllen og bare bruke den gammle som bunn for og sikre passformen.

Kan ikke så veldig mye om stero og elementer så trenger noen tips om hvilke elementer jeg skal trø i den..

Er av det slaget som synes det er artigst med selve byggingen 8)

Har tenkt på kanskje sette i 2stk 8" hvist det blir plass.. kan jo ikke bygge så mye nedover.

eller muligens 4stk 6,5"... vet ikke helt.

Noen som har noen tips..? erfaringer? må ikke koste skjorta heller :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen bilder av hvordan jeg har gjort det her:

CIMG0489.jpg

Skåret ut hullet som kassen og elementene kommer opp gjennom.

CIMG0493.jpg

Renset den for filt.

CIMG0498.jpg

Her hvordan den henger sammen med kassen.

CIMG0518.jpg

Avstiver i MDF støper også om for å få en flatere hylle siden jeg skal trekke den i alcantara som er lite strekkbart. Har også frest ut hull til elementene i mdfen.

CIMG0542.jpg

Lagt på sparkel.

CIMG0547.jpg

Pusse pusse pusse..

CIMG0591.jpg

Så ett stort hopp til ferdig hylle..

CIMG0590.jpg

CIMG0581.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strøken hylle du har der Nautiluz!! Vurderte det samme intil jeg fant ut at under hattehyllen i e36 coupe er det stål, og er ikke så keen på å fyre laus med vinkelsliperen. noen som vet av noen 8" subber som ikke bygger så mye nedover, slik at jeg kan støype de i hattehyllen og fortsatt kunne se ut bakvinduet? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skeptisk til å kappe nå serlig, det er vel en grunn til at det ikke er åpent ned under der. er vel kanskje med på å stive opp karroseriet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Nautiluz, har du limt mdfèn fast i hattehyllen her?? og hvilken sparkel bruker du, ser ut som den er rimelig lettpusset (er det et ord? :roll: )

CIMG0518.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært innom denne installbay et par ganger tidligere, men må si jeg synes prisene deres er vel stive! Dempermattene koster jo en formue! vinylen og støypeplasten likeså.

Er det ikke flere som selger dette...? Ligger ann til byggskum og glava her foreløpig...

ingen som har lyst til og komme med noen tips angående elementer å sette i hattehyllen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...