NINK Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Kjøpte bilen "litt fort og gæli" 1 - Skivene bak er utslitt - noen som vet ca. hva nye koster inkl.jobben 2 - Det doble soltaket fungerer ikke, har fått med en liten motor, noen formening om det er en stor og kostbar jobb å bytte? 3 - Ønsker å sette på orginal luftfilter, er disse kostbare? 4 - Kan det stemme at den har justerbart sportsunderstell fra fabrikk? 5 - Noen som vet om noen verksteder i Oslo og omegn som gjør slike jobber som nevnt over uten at det koster skjorta? Takknemlig for svar.
Steffan C Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Grattis med "ny" BMW, vil se bilder . 2 - Send en PM til Tweety bimma, han holder på med dette problemet og har div. info tenker jeg . 3 - Er det konfilter på den nå? Så da trenger du kansje boksen også? 4 - Tipper det er nivåregulering. 5 - Ingen anelse .
NINK Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Skrevet Juni 3, 2007 Det er konfilter på nå ja, så jeg trenger hele boksen.... Enda et spm mens jeg er igang, er det vrient å bytte tilbake hvite lykteglass foran? De som er på nå er noe "sotet" og jeg tror kanskje jeg vil bytte tilbake til de originale. Noen som vil bytte? Og enda en ting, listene nederst på dørene burde også vært byttet, hvordan er vanskelighetsgraden på dette. Som dere kanskje skjønner er jeg ikke noen mekkeguru......enda
NINK Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 Kanskje det er nivåregulering jeg har, uansett er bilen litt for lav. Hvordan kan jeg finne ut hva jeg har av justerbart sportsunderstell eller nivåregulering? Det finnes ingen bryter innvendig. Kan BMW verksteder heve bilen noen cm igjen uten at det er altfor tidkrevende?
Alpina B10 Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Trodde alle 540i Touring hadde nivåregulering bak. Det går et stag fra nivåreguleringen som er skrudd fast i stabstaget, det ser du enkelt under bilen. Hvis du har nivåregulering har du hydraulske dempere bak og det kan du se hvis det går slanger inn på demperene. Hvis du ser inn bak hjulene og ser at det er mye fuktighet på bunnen av fjærbeinet kan det tyde på at demperene lekker og er ødelagte. Da vil også nivået i tanken til hydraulikk oljen/servo oljen synke. Dette er nok en litt kostbar affære å bytte. Jeg tror at hvis du synes den er litt lav bak er enten demperene ødelagt eller så har noen justert på nivået på staget som til nivåreguleringen, du får håpe på det siste. Forran har du nok helt valig mc pearson og der er det somregel kappa fjærer eller senkesett, som ikke er noe big deal å bytte. Kjøpte 540 fjærer til min 530 hos BMW forhandler, tror det kosta 14-1500 nok. Bare så du vet det vil nok orginalfjærer gi deg 5-6 cm klaring til hjulbuen, så hvis du vil ha mer sporty look ville jeg gått for 30-40 mm senkefjærer forran..... Lykke til....
Jonner'n Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 1. Jeg veit hva Jeg ville gjort dersom mine skiver var utslitte! tror ganske sikkert jeg hadde fiksa meg nye borra og slissa skiver rundt om. koster ikke så mye mer enn orginalt. hør med Steffan C, han har gjort dette. Er bilder av det inne på tråden hans som står linket i signaturen.. 4. som en liten fortsettelse fra Alpina B10 sitt innlegg, hadde jeg ha kjøpt meg senkesett med kombinasjonen bilstein dempere og h&r fjærer (45/10). De selger disse hos autotrio. har det på min og det blei driiit pent! 5. av BMW spesialister i byen vil veldig mange (inkl undertegnede) anbefaler alf lie Motor, som ligger i kjøttbyen på furuset 22322205 Autopower som ligger i stanseveien 6 på kaldbakken 22165008 Eller så har du jo også "de store" som Stenshagen, autosentrum og Arne Guldbransen får håpe dette ble noe hjelp. og som takk vil jeg gjerne se bilder av gliset!
NINK Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Skrevet Juni 20, 2007 Tusen takk for bra tilbakemeldinger. Tror jeg tar bilen min opp til Alf Lie, hørtes ut som en bra kar. Har ikke fått tatt noen bilder av den enda, men den ser litt rufsete ut, står på 15" sommerfelger, er mørk lilla(orginallakk) og er visst senket. Sort skinn inni, desverre ikke sportssetene som jeg ser noen har. Planen er å få vekk ulydene, og sette på noen 17" eller 18" Etterhvert vil jeg også sette på effektannlegg, ikke pga effekten, men pga lydbildet.
Ca///e Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Kan anbefale deg om du er villig til å bytte bremseskiver selv. Dette er faktisk en veldig enkel jobb. To skruer på hver caliper er alt som skal til før det er en siste skrue på bremseskiven. Så er det bare å sette på igjen. Bare et lite tips om du har lyst til å begynne å skru litt selv. Gjorde dette for første gang selv sist mnd og det er lett som bare det Skal ikke være veldig annerledes på din bil enn en E30 325 vil jeg tro.
HMW Skrevet Juni 22, 2007 Skrevet Juni 22, 2007 Trodde alle 540i Touring hadde nivåregulering bak. Det går et stag fra nivåreguleringen som er skrudd fast i stabstaget, det ser du enkelt under bilen. Hvis du har nivåregulering har du hydraulske dempere bak og det kan du se hvis det går slanger inn på demperene. Hvis du ser inn bak hjulene og ser at det er mye fuktighet på bunnen av fjærbeinet kan det tyde på at demperene lekker og er ødelagte. Da vil også nivået i tanken til hydraulikk oljen/servo oljen synke. Dette er nok en litt kostbar affære å bytte.Jeg tror at hvis du synes den er litt lav bak er enten demperene ødelagt eller så har noen justert på nivået på staget som til nivåreguleringen, du får håpe på det siste. Forran har du nok helt valig mc pearson og der er det somregel kappa fjærer eller senkesett, som ikke er noe big deal å bytte. Kjøpte 540 fjærer til min 530 hos BMW forhandler, tror det kosta 14-1500 nok. Bare så du vet det vil nok orginalfjærer gi deg 5-6 cm klaring til hjulbuen, så hvis du vil ha mer sporty look ville jeg gått for 30-40 mm senkefjærer forran..... Lykke til.... det er ikke demperene som har regulering... det er fjørene som mangler og er byttet med luftbelger.. ellers.. få på igjen luftfilterboksen og sleng i et kn innleggsfilter.. og sjekk kattene dine for de har en tendes til å bli tette... jeg kjøpte skiver og klosser hulla og slissa brembo av en svenske her på forumet. De er veldig bra. 4200 rundt hele
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå