Gå til innhold

byttet fra m20b20 til m20b25 INGEN GNIST!!!


stabben
 Share

Anbefalte innlegg

har byttet sensorene på girkassen og hele ledningsnettet o.s.v. har ennå ikke prøvd å bytte hjernen, men er usikker på om den er problemet!

på hovedkontakten ut fra sikringsboksen er det 16ledninger, men på det nye nettet til 2,5literen så er det 11ledninger.....

er dette normalt? skal det kunne gå eller er det noe eg må bygge om på denne kontakten?

eller er eg bare helt på villspor og det er hjernen som gjør det alikevel?

takker for alle tips og hjelp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har også prøvd å måle alle ledninger som går gjennom koblingen....

alle har spenning enten positiv eller negativ med variabel volt

MEN er en ledning som er hvit med svart leder som har INGEN spenning i det hele tatt.

er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er 84mod men ledningsnett og motor som stod i 2literen altså er fra en 90modell.

den gamle motoren hadde 2 sensorer foran på reimskivhjulet.

en stor på brakett og en liten på ett clips.....

den nye motoren mene eg har 86modell nett med 2 følere bak på girkassen som eg har byttet og byttet om pluggene på o.s.v.

og den har den standard lille sensoren i forkant på motoren som står i ett clips.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Swart/Hvite er der stor sandsynlighet for går til DME (Hjerne) til Indtrument Cluster over Check Control og grener seg av til Fuel Consumption.

Bytt hjerne, og prøv å ta av gummien på begge motor stik (X20) for å se om de samme farver rammer hverandre på de rigtige pins.

Men du kan ikke regne med at samme farver skal sættes sammen når du mikser motor i annen bil.

Sjekk hvertfall at den tykke grønne 2.5 kvardrat ledning rammer hverandre, den går til Coilen og Fuel Relay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tykke grønne går overens i den koblingen.

har strøm frem til coil og bensinpumpen går.

men tapp på svinghjul som ska jorde føleren???

mener du den føleren foran på motoren??

mener du at det kan være dårlig kontakt i selve monteringspatenten som den står i eller va det noe på selve hjulet?? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han tenker p tappen som skal være på sving hjulet. skru ut en av følerene på girkassa. lys inn i hullet men en lommelykt el lignende og få noen til og turne motoren for hånd mens du kikker inn i hullet. det skal være en liten tapp der som jorder følerene. hvis ikke du klarer og se den mo du inn med fingern og skjekke men noen turner motoren. men vær forisktig du kan klemme fingern noe JÆVLIG. egen erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har eg sjekket sensoren foran på motoren og der va det en liten skade på ledningen, men nå er den fikset.

etterpå så prøvde eg atter en gang å bytte om på pluggene fra girkassen for å være helt sikker på at om det ble gnist eller ikkje, men ingen reaksjon fortsatt.....

men er dette en slags stålsak som stikke ut fra selve hjulet som er støpt sammen med svinghjulet?? som da omtrent ska snisse borti sensorene eller??

men vist tappen ikkje er der.... da må eg vel av med kassen og bytte svinghjulet?

fikk du veldig vont i fingeren??? ikkje sånn att den nesten knakk eller noe sånt??? hørtes skummelt ut syns eg!

det værste av alt er at det er skyfri himmel her og over 20grader i skyggen.... og eg har såååååå lyst til å ut å sige en tur i cabben min nå... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en liten stål stål 4kant på størelse med en kvart sukkerbit tenker jeg.

ja fikk vont i fingern ja. blei mye rødt gris. men dette trenger ikke hende om du er forsiktig. jeg måtte kjenne og turne motoren på egenhånd. det er ikke og anbefale.

ja mangler den må du av m kassa og bytte svinghjulet. du har ikke brukt svinghjulet fra 2l din? for da er ikke den tappen der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. svinghjulet har eg ikkje rørt siden eg så at det stod på en ny clutch :) så det er nok det originale som har stått på hele tiden.

men kan ta å gå ut å sjekke den der tapp saken eg da.....

er aleine om å skru så du får nok høre etterpå om fingeren min overlevde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...