Gå til innhold

byttet fra m20b20 til m20b25 INGEN GNIST!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt kan du skru ut den føleren som er til tenning og holde en skrutrekker til jord mot blokka føre sensoren fram og tilbake så den krysser trekkeren ca en mm fra den.

Da får den samme signal som fra tappen på svinghjulet.

Bare legg coil ledningen et sted så gnisten kan hoppe til jord.

Så ser du om det gnister.

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

nå har den muligheten blitt sjekket! fingeren min ble for tykk til å passe i hullet så det endte opp med at eg tok et flatt langt tynt skrujern inni hullet og dreide så ekstremt rolig på motoren mens eg fulgte nøye med på skrujernet og plutselig så eg bevegelse i det og der va tappen innforbi...... og fortsatt ingen gnist :(

hmm... det var ikke dumt, men det skal vel være unødvendig nå siden at eg har sjekket at tappen er der?

er nesten sånn att eg har lyst til å sjekke muligheten for å kjøpe meg en hel komplett motor i ett rullende karroseri som starter for så å prøve å bygge om enda en gang til...... :( men må vel prøve å få tak i en ny hjerne først og sjekke den muligheten også......

men begynne å minke på biler og selle for å få mere deler til cabben også nå..... men har alltid hatt jævlig lyst på en god turbomotor eller noe sånt som passe rett på plass........

men fingeren er hel da :)

begynne å bli en smule oppgitt over hele greia nå...... :(

Skrevet

okey.... får prøve å få tak i en da....!

sku ha hatt en i hånda nå syns eg slik at eg kunne ha sjekket det med en gang.....

lastet opp bilde av bilen også nå :)

Skrevet

Ikke for og stjele tråden men har noen spm som angår det samme som du jobber med..

Er ledningsnettet likt på m20b20 og b25? Holder på med det samme bortsett fra at b20 motoren var en 86mod med fordeler på siden, og b25`en er en slik med fordeler fremme. Har byttet nett fra hjerne til motor. Dette holder vel?

Skrevet

nå er ikke eg noen ekspert på dette, men ledningsnettet fra motor til motor er ikke likt etter min erfaring, men i teorien og det eg har hørt fra mangen kompiser så skal det være plug n play.....

men ikkje i min bil ihvertfall!!!!! :(

Skrevet
Ikke for og stjele tråden men har noen spm som angår det samme som du jobber med..

Er ledningsnettet likt på m20b20 og b25? Holder på med det samme bortsett fra at b20 motoren var en 86mod med fordeler på siden, og b25`en er en slik med fordeler fremme. Har byttet nett fra hjerne til motor. Dette holder vel?

du kan ikke bruke b20 nettet. må kat motorene går det,88+

Skrevet

mulig at eg virke helt teit her nå, men på 2literen eg hadde i bilen min så var det en kontakt med 4ledere inni som bare va stripset fast oppunder batterikassen..... er dette en kontakt opprinnelig ment for lambdasensor??

er det grunnen til korfor 2literen min gikk som ett dass kanskje? :roll:

Skrevet

2literen fikk eg fortalt at den og ledningsnett sku være 90modell.

men bilen er en 84 modell.

hjulet foran er ett sånn med en haug tagger rundt ja og med en stor sensor som står på en brakett. går utifra at den er for gnisten på 2literen.

Skrevet

ka mene du med imm?

ecu er vel hjernen går eg utifra....

prøvde nettopp dette tidligere, men da med vanlig original 2liter hjerne og ingen lambdasensor siden eg har ingen.... men er nok ingen chip i den hjernen.

da startet den og gikk en liten stund, men gikk langt ifra slik den skal og va en sensor som ikkje va lik under innsuget.....

men neste gang eg prøvde å starte så ville den ikkje i det hele tatt.

den sensoren gikk det en bensinslange innpå og en videre opp under spjellet på innsuget og med en kobling innpå...... dette er ikkje på 2,5liters innsuget eller spjellet mener eg.

Skrevet

dette skal funke. ta noen bilder og legg ut av det du mener ikke skal funge. så skal jeg se om jeg kan forklare litt bedere

Skrevet

dama har stukke av med kameraet etter en liten krangel om bilskruing og sånt..... hehe......

gidde ihvertfall ikkje å ta kontakt med ho!

men den saken er en føler som det går en plugg innom med 3ledninger i og komme en bensinslange innpå den fra et filter fremme i motorrommet som igjen har slange bak til tanken. (mulig at filteret er en slags vakumboks)

en slange går innpå sensoren og en slange går videre fra den og opp til under gassspjeldet og innpå en rørstuss der som 2literen har...

for meg så virke dette som en slags returbensin sak med måling eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...