fatboy Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 som sakt så lurer jeg på om jeg trenger bassreflexrør? og hvor jeg skal ha dem? synes jeg har litt dårlig lyd inne i bilen, og lurer på om jeg burde ha dem i hattehylla evt i kassa? har bygd om hele bagasjerommet ril kasse. og hvordan size burde jeg ha på røra? og lengde? her er bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Regel nr 1. like elementer.. Sann du har koblet det opp nå er det ganske logisk at det ikke blir noe bass i bilen din. Bass er jo faktisk luft i bevegelse. Om du setter inn reflekser i kassen du har nå kommer du antagelig til å treffe helt feil på volumet som dem elementene der skal ha i kassen. Skal du være sikker på å få bra lyd utav en kasse med porter må det være en båndbasskasse denne skal det være 2stk kammer i. Det ene skal være lukket og det andre skal være portet inn der du skal ha trykket. Kjøp det 2stk like elementer og bygg kassen etter anbefaling fra dem du kjøper elementene av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2007 ,okey, hadde to audio når jeg benymte å bygge og montere:s får satt onn et likt ma audio idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2007 har satt inn et til ma audio element. men får fortsatt ikke noe lyd av det:/ eller er bra lyd i bagasjerommet, og er jo mye metall mella baksetet og bagasjen, og vil ha lyden inn i bilen, skal jeg satse på et i hattehyllen?pga er jo lokket forran subbene når jeg lukker bagasjerommet og da er det jo kasse forran og bak dem? og hvordan er det og montere et tredje ma audio element i hjulbrønnen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 7, 2007 Share Skrevet Juni 7, 2007 sann som det er nå kan du montere så mange elementer du vil uten å få noe mere lyd i bilen din. Det vil bare skrangle mere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2007 ja men jeg lurer jo da på om hva jeg må gjøre for og få mere lyd inn i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fubarian Skrevet Juni 10, 2007 Share Skrevet Juni 10, 2007 bygg en femteordens kasse med rør rett ifra kassen opp i hattehyllen, kun det som funker på e30 bilene....å så slipper du å høres ut som en sierra når du kommer dunkende....hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2007 hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fubarian Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 bygge inn subbene dine i en kasse, tre kammer det midterste kammeret spiller begge subbene mot hverandre og i fra dette kammeret går bassrefleksrørene oppi hattehyllen, ingen trykk i bagasjerommet alt inni bilen....funker som fy.eneste minus er visst du er ute etter å vise fra subbene dine, siden de er innebygd i kassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2007 ökey, men hva vil skje hvis jeg putter et bassreflexrør i hattehylla nå? vil jeg tape lyd på det eller får jeg mer lyd inn i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Glass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2007 glass hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 hmm.. rakk du å snike ett innlegg der. Tenkte på at det kunne være idè med glass i en båndbasskasse så en kunne se elementene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Du vil ikke tape lyd på å sette inn ett refleks rør hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2007 skjønner fortsatt ikke hva en båndbasskasse?(A):S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå