Gå til innhold

trenger jeg bassreflexrør og hvor skal jeg evt ha dem?


Anbefalte innlegg

som sakt så lurer jeg på om jeg trenger bassreflexrør? og hvor jeg skal ha dem? synes jeg har litt dårlig lyd inne i bilen, og lurer på om jeg burde ha dem i hattehylla evt i kassa? har bygd om hele bagasjerommet ril kasse. og hvordan size burde jeg ha på røra? og lengde?

her er bagasjerommet.

dsc00107vf4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regel nr 1. like elementer.. Sann du har koblet det opp nå er det ganske logisk at det ikke blir noe bass i bilen din. Bass er jo faktisk luft i bevegelse. Om du setter inn reflekser i kassen du har nå kommer du antagelig til å treffe helt feil på volumet som dem elementene der skal ha i kassen. Skal du være sikker på å få bra lyd utav en kasse med porter må det være en båndbasskasse denne skal det være 2stk kammer i. Det ene skal være lukket og det andre skal være portet inn der du skal ha trykket. Kjøp det 2stk like elementer og bygg kassen etter anbefaling fra dem du kjøper elementene av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har satt inn et til ma audio element. men får fortsatt ikke noe lyd av det:/ eller er bra lyd i bagasjerommet, og er jo mye metall mella baksetet og bagasjen, og vil ha lyden inn i bilen, skal jeg satse på et i hattehyllen?pga er jo lokket forran subbene når jeg lukker bagasjerommet og da er det jo kasse forran og bak dem? og hvordan er det og montere et tredje ma audio element i hjulbrønnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygge inn subbene dine i en kasse, tre kammer det midterste kammeret spiller begge subbene mot hverandre og i fra dette kammeret går bassrefleksrørene oppi hattehyllen, ingen trykk i bagasjerommet alt inni bilen....funker som fy.eneste minus er visst du er ute etter å vise fra subbene dine, siden de er innebygd i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...