Gå til innhold

Koble basser?


Anbefalte innlegg

Hei

Har nå fått en basser i kasse, med innebygd forsterker av ste- faren min :) Han har ikke noe bil å ha det i nå, så da fikk jeg ha det i min, til jeg fant noe annet :) Men det jeg ikke skjønner er hvordan jeg skal koble det. I kassa så er det innganger for mange kontakter, og i bilen min ligger kablene klare siden forrige eier hadde anlegg. Men på de ledningene er det ikke noen kontakter.. Hvordan skal jeg koble dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ike bruke den hvite kontakten så lenge du skal bruke phono. de to runde kablene er phono kabler, disse skal settes inn i de to runde på kassen. ett annet sted på kasssen er det tilkobling for + og - der skal de to røde kobles på, finn ut hvem som er + og - før du kobler på. den tynne brune er styre strøm, den skal kobles på reamot på kassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ike bruke den hvite kontakten så lenge du skal bruke phono. de to runde kablene er phono kabler, disse skal settes inn i de to runde på kassen. ett annet sted på kasssen er det tilkobling for + og - der skal de to røde kobles på, finn ut hvem som er + og - før du kobler på. den tynne brune er styre strøm, den skal kobles på reamot på kassen

Om du ser under den hvite kontakten så står det "power" der... Så strømmen til forsterkeren skal inn der. Dem tykke strøm kablene han har er egentlig unødvendige.

Om du ikke finner den kontakten må du finne manualen til kassen på nettet. Eller ta ut forsterkeren og se hva som er hva på kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Skal nok være mulig å finne ut av det.

Når du finner ut hva som er hva i kontakten kan du kjøpe deg kabelsko som passe i hvert enkelt hull i kontakten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...