skisseper Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 la oss si sånn helt hypotetisk. En bil kjører i alt fra 60-100 i 80sona... 60 i svingete partier og 100 i mindre svingete partier. Du kjører bak og irriterer deg grønn over denne rare kjøringa og bestemmer deg for å kjøre forbi så fort det lar seg gjøre. Du kjenner denne strekningen godt og vet akkurat når du skal legge deg opp i ræva på han og kjøre forbi. Dette gjør du ved første anledning og såklart så vil jo den stygge folkevogna gi på litt ekstra når du skal forbi. og irritert som du er tramper du gassen i bånn for å komme deg raskest mulig forbi. Da er man ganske langt over 80 for å si det sånn. du bremser ned til ~90 for å holde denne farten et stykke da folkevogna plutselig kommer helt opp i ræva på deg med telefonen i ene hånda og hue langt over dashbordet. Det er ingen tvil om at han forteller noen i andre enden regnummeret ditt. Så legger han på og forsvinner like plutselig i bakspeilet til sin vanlige treige marsjfart. Om denne røde bilen skulle vært onkel politi... hvordan går de egentlig fram med tanke på å stoppe deg, eventuelle bevis i en anmeldelse, troverdighet etc etc. generelt alt om alt. helt hypotetisk...jeg bare lurer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Hadde det vært sivil hadde han stoppet deg på stedet. Å de har litt annen komunikasjon enn mob tlf.. og forresten om han var bare en i bilen uten noe som helst bevis kan han drite i å ta deg for noe.. ps. lite tips. om du mistenker at noen melder deg inn osv. så kjør rolig etter det hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skisseper Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2007 hva om han var purk men helt sivil. altså mobil er det eneste han har tilgjengelig nå er dette helt hypotetisk altså hehe vedkommende kjørte sikkert veldig rolig etter dette ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Ingenting å bry seg om mener nå jeg.. Det blir påstand mot påstand sålenge det ikke fins andre vitner på at du har kjørt gris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Ingenting å bry seg om mener nå jeg.. Det blir påstand mot påstand sålenge det ikke fins andre vitner på at du har kjørt gris. enig... purk eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skisseper Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2007 likevel...var sikkert veldig ubehagelig for vedkommende som kjørte bilen der og da. tror han gikk å tenkte på dette på jobben hele dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dykkefaen Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Var borti noe lignende for et par år siden på tur nordover. Forskjelden var at dette var et gammelt ektepar med HATT som fant det for godt å stoppe på samme bensinstasjon som meg bare for å fortelle meg at slik kjøring ikke hørte hjemme i traffiken. Ok??? De putret av sted i 60 i 80 sona... jeg passerte dem i ca 90 (på en av de lengste rettstrekkene som finns) Vel vel, etter at gubben hadde gitt meg en overhøvling som bare kan komme fra gale folk, så setter han seg i bilen sin og fortsetter nordover. Jeg fyller opp tanken og setter av sted i samme rettning, Og HELT RIKTIG... Der er dem igjen, i 60Km/uke. Jeg kjører forbi... men ikke i 80 Har ikke hørt noe enda... F..n ta dem. Det du beskriver er ikke uvanlig. Bare å overse dem totalt. Edit: Har også opplevd å nesten fronte med en politibil som kom ut av en tunell i feil kjørerettning, og uten lys på bilen i det hele tatt. Synd jeg ikke fikk nr på han. Det hadde vært morro. De har sine svin på skogen dem også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platti Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Det er nok ikke noe å bekymre seg over. Han var alene og han kan ikke bevise noe, samt metoden han brukte for å framprovosere forbikjøringen er vel ikke helt....bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Anywho så kan du motanmelde denne personen for å prate i en håndholdt mobil.!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 har ikke de forandra reglene nå, sånn at det er nok at en politi alene ser deg synde,så holder det? før så måtte de være to. snakka med ei politidame om det,og hu sa det var sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Par uker siden så kjørte jeg forbi en konvoi med vogntog.. tror det var fem eller seks. De hadde kjørt litt ujevnt (tivoli) og jeg ville forbi.. selvfølgelig når jeg kjører forbi så kommer det en sivilbil dalende fra ingenmannsland! BITTERT? JA! 6500 i bot? JA! Sint? JA! Kommer jeg til å gjøre det samme neste gang et tivoli på hjul sinker trafikken? JA! BRENN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Nå er det faktiskt ulovlig ved lov i Norge å kjøre så sakte at du skaper unødvendig irritasjon for bilistene bak deg.. Er jo ikke en lov som bli brukt akkurat.. Hadde jeg vært politi skulle jeg stoppe HVER f****ings campingbil og gammalt ektepar som sinka... Slik at andre kunne fått kjøre forbi.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Før i tiden var det slik at annmeldelser var null og bry seg om der og da, og slik er det nok ennå. Men... De blir jo selvsagt lagret en goood stund. Tror de ligger inne på "deg" like lenge som en eventuell kriminell sak/handling du har utført om dere skjønner. (dette var vel 5 år) Kjører du dust eller blir tatt for andre forhold, så virker ikke anmeldelser du har liggende inne formildende kan man si. Nok av de på deg, og de kan fort prioritere akkurat DEG om de får inn en telefon ang. deg og din kjøring. Så vet du at du har noen av dem på deg, og mistenker at noen anmelder deg der og da, så kan det være lurt og ta det med ro de neste milene. Hur det er med politiet og krav om en eller to osv. vet jeg ikke noe om pr. idag. Men før var en P.Mann i sivil bare gjennomsnittlig litt mer sur og truende enn den vanlige mann i gata. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Er det noen jeg stortsett alltid ser kjøre overfartgrensen og ikke ta seg bryet med å bruke blinklys. Har spurt de et par ganger om hvorfor det er slik.. Men uansett så har det lite å si at noen ringer og anmelder deg for stygg kjøring så lenge det ikke er flere eller politiet tar deg i å gjøre det. Har selv blitt stoppet etter å ha kjørt forbi en gammel nisse som lå under fartsgrensen midt på natten uten at det var noen andre biler i nærheten. For å si det mildt var det ganske enkelt å se med en gang i det tilfellet da en sivilbil dukket opp bak meg rett etter jeg svingte ut på en annen vei. Plutselig, ut av intet, var det en bil bak meg som holdt en fast avstand på 50 - 60 m uansett hva jeg gjorde. ble stoppet etter noen min. uten at de kunne ta meg for noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 de kan ikke ta deg for å kjøre for fort når de kjører helt sivil nei. de har ikke utstyr i sin priv bil for å måle det og må kunne bevise det. får du høre at noen har anmeldt deg så bare ligg lavt i terrenget en stund. til tider mener jeg det er farlig å kjøre for sakte også. oppstår trafikkfarlige situasjoner og forbikjøringer. skal ikke være til hinder for andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå