Dirty Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Hei ja veit det har vært mye snakk om dette osv! men finner ingen som har bygd om fra 318is til 320i. skal sende søknad nå senere i kveld og må derfor finne ut alt jeg må bytte osv! så vis noen hadde vært så grei å skrift ned hva som ikke er likt som må byttes! seff vis du veit det da, og vil dele med kim så hadde det vært knallis takk på forhånd kan også ta det på pm! men her kan jo alle lese vis flere lurer
Dirty Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Skrevet Juni 5, 2007 pump! vet at bremsene er like framme og bak mellokakslingen diff osv er likt! men stabstang? er det noen av de som er kjukkere etc? og ja jeg bytter jo seff motor og gir hehe men er det noe mer?
B.E.E. Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Hvorfor setter du ikke inn en 325 motor når du først er i gang? Det er ikke mer jobb å bygge bilen om til 325 enn en 320.
Dirty Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Skrevet Juni 5, 2007 er endel mer som må byttes ! skal ha 320 turbo serdu så blir greit nok ! turbo skal seff på etter godkjenning
oddis Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Sett deg med Online ETKn noen timer og sammenlikn, så skal du nok finne ut av det. Ved en søknad må du ha fakta på det rene.
B.E.E. Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 er endel mer som må byttes !skal ha 320 turbo serdu så blir greit nok ! turbo skal seff på etter godkjenning I og med at en 320 og en 325 er helt like bortsett fra mellomaksling, differensial og drivakslinger, er det jo ikke mer jobb å bygge om til en 325. Bremsene er de samme, samme girkasse, samme oppheng, fjører dempere, stabstag, radiator osv.., ja til og med bremsene er de samme. Uansett, 320 turbo blir sikkert kjempebra, godt med litt ekstra power
Mr_Sunde Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 pump!vet at bremsene er like framme og bak mellokakslingen diff osv er likt! men stabstang? er det noen av de som er kjukkere etc? og ja jeg bytter jo seff motor og gir hehe men er det noe mer? Mellomaksling er vel ikke lik. Er nok et par cm kortere på 320 enn på 318iS. Stabstag fremme må nok byttes. Er ikke likt på 4 og 6 syl biler. Det er litt annen utforming på stabstag til 320/325. Sannsynligvis på grunn av plassering av motor. Er forskjellig dimensjoner ute og går her også, men det er bare å sjekke på ETK.
Michael Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 er endel mer som må byttes !skal ha 320 turbo serdu så blir greit nok ! turbo skal seff på etter godkjenning I og med at en 320 og en 325 er helt like bortsett fra mellomaksling, differensial og drivakslinger, er det jo ikke mer jobb å bygge om til en 325. Bremsene er de samme, samme girkasse, samme oppheng, fjører dempere, stabstag, radiator osv.., ja til og med bremsene er de samme. Uansett, 320 turbo blir sikkert kjempebra, godt med litt ekstra power Bakaksel og sånn er ikke likt på 2.5, derfor mere jobb, ellers har du jo rett i at motor er identisk
-Roger- Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 er endel mer som må byttes !skal ha 320 turbo serdu så blir greit nok ! turbo skal seff på etter godkjenning I og med at en 320 og en 325 er helt like bortsett fra mellomaksling, differensial og drivakslinger, er det jo ikke mer jobb å bygge om til en 325. Bremsene er de samme, samme girkasse, samme oppheng, fjører dempere, stabstag, radiator osv.., ja til og med bremsene er de samme. Uansett, 320 turbo blir sikkert kjempebra, godt med litt ekstra power Bakaksel og sånn er ikke likt på 2.5, derfor mere jobb, ellers har du jo rett i at motor er identisk Jeg mener da bakaksel og alt er likt Eneste forskjell er vel utveksling på kardang og gir...
Mr_Sunde Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Selve bakhjulsopphenget er likt, men diffen er fysisk større og har en annen utveksling. Derfor må du ha andre drivakslinger og mellomaksling. Girkassen er lik på 320/325.
B.E.E. Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 er endel mer som må byttes !skal ha 320 turbo serdu så blir greit nok ! turbo skal seff på etter godkjenning I og med at en 320 og en 325 er helt like bortsett fra mellomaksling, differensial og drivakslinger, er det jo ikke mer jobb å bygge om til en 325. Bremsene er de samme, samme girkasse, samme oppheng, fjører dempere, stabstag, radiator osv.., ja til og med bremsene er de samme. Uansett, 320 turbo blir sikkert kjempebra, godt med litt ekstra power Bakaksel og sånn er ikke likt på 2.5, derfor mere jobb, ellers har du jo rett i at motor er identisk Her er det tydelig at ikke alle vet hva de snakker om. Da jeg bygde min 320 om til 328, gjorde jeg grundig reasearch på området. Har sammenlignet omtrent alle delenummerene på understellet, både på 320, 325 og 328, vært i kontakt med BMW Norge, Bavaria og OS, og blitt fortalt hvilke deler som er like og hvilke deler som er ulike. Hvis du finner andre ulikheter i "bakakselen og sånn", er jeg veldig interessert i å vite hvilke deler dette gjelder!
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Her er et enkelt bevis på at det er forskjellig diff størrelse på 318,320 kontra 325 : http://bmwfans.info/part-33141209653/ Nemlig på diffsperre uniten, 325 har 188mm diffen mens 318is og 320 har leikediffen på 164mm. Så er tydelig du ikke har snakket med noen som helt har peiling på hva de snakker om.
B.E.E. Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Hvis du leser innlegget mitt, vil du se at jeg skriver at delene er like "bortsett fra differensial, mellomaksling og drivaksling" Jeg har vel ikke sagt at diffene er like, snarere tvert imot!
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Ja visst faen leste kun siste innlegget ditt ikke det du quota i fra Da var vi jo enige da.
B.E.E. Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Ja visst faen leste kun siste innlegget ditt ikke det du quota i fra Da var vi jo enige da. No problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå