Howrd Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 har jo lett en del gjennom forumet, så ikke slakt meg om jeg har oversett noe som kan hjelpe Jeg har en 318i sedan 96mod og skal montere 60/30 senk om en liten stund.. Noen som har nyttige tips eller kanskje en guide til dette? har ikke gjort dette før, og akter ikke å la værksted gjøre det.. De tar seg alt for godt betalt.. Leverer den heller til kontroll etterpå.. har nabomekaniker som kan hjelpe til, men vil helst gjøre det meste selv
xibriz Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Du må ha fjærklemmer. Ellers er mekaniske greier ganske enkle, du har en del, finner tilsvarende del på bilen, skrur av alt til delen er av, bytter, skrur alt på
Howrd Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Skrevet Juni 5, 2007 fjærklemmer har jeg:) men skal jeg holde på sånn, så vil jo dette ta en liten evighet:p lurer mer på hva som er nødvendig å ta av.. må jeg merke på hvor spissingen var osv? skal jo uansett til kontroll og justering etterpå.. men sånn at det ikke blir for jævli:p
xibriz Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Siden jeg har lite å gjøre BAK: - Ta ut alt interiøret i bagasjerommet - Jekk opp bilen - Ta av hjulene - Skru av demperne - Ta ut fjærene - Skru alt på Forran: - Jekk opp bilen - Ta av hjulene - Skru ut demperne - Bytt fjærene eller demperene - Skru alt på OBS! OBS! Alt av skruer og bolter sitter sannsynligvis noe jævlig "#¤"# Har du ikke 18mm kopp og fastnøkkel skaff det.
Howrd Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Skrevet Juni 5, 2007 øi.. den var mer detaljert:) skulle vært en diy på dette:p Så bilder tas også gjerne imot:)
Arild G. Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 har du muttertrekker (fhrrrrrrmm fhrrrrrrmmm) ? visst ikke så må du sjekke om du har pipe som passer til mutteren på toppen av støtdemperen (14-på bildet) på min gamle e36 så var det 21mm, og for å løse den mutteren så må du holde igjen støtdemperen med en unbraco nøkkel som du stikker ned igjennom pipa. noe som resulterer i at du ikke kan bruke skralle på pipa. da bruker du ei STOR tang, eller bruker en vinkelsliper å skjærer spor på hver side av pipa slik at du får en stor fastnøkkel innpå. kan vere litt vrien den mutteren visst du ikke har rett verktøy. en annen ting er at det kan vere greit å kjøpe nye tårnlager (11-på bildet) når du først holder på. visst det er lenge siden de er skiftet da. klikk på "bildet" under for å se tallene jeg refererer til. husk å kjøpe loctite også. (boltene 3 og 5 på bildet skal vel ha loctite)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå