Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig hadde eg stolt mere på de som driver med S motorene enn datablader og en selger ifra feks Castrol.

Helge Vik skrev på bmwccn at han sin motor røyk noe sinnsykt med TWS olje.

Andre jeg har snakket med har store problemer med høy olje temp etter mange runder på feks rundskogen og at motoren begynner å tikke når den blir veldig varm og lage mye lyd i registeret. Dette på motorer som ikke er gått 100000km en gang.

De som kjører mineralsk olje har ingen av de problemene.

Skrevet

Hvor selges Pennzoil 20-w50 a?

Jeg skal bytte olje på min den nærmeste fremtiden og kjøper det som er best for motoren. Og bytter gjerne etter 5000km. Det blir ikke i år. :)

Skrevet

Kansje litt forskjell på Helge Vik`s bil med 1000 hk og min på 215hk, ikke akkurat like de motorene, men uansett TWS er bestilt, så får jeg bare finne ut the hard way om det var et bra eller dårlig valg ;)

Skrevet
Hvem forhandler den olja a?

Det må du nesten se rundt deg der du bor..

I Kristiansand så selger de hos en bilrekvisita forretning som heter Bang & Folkestad.

Skrevet
Og KK Automobile kjører kun mineralsk på sine motorer vist.

www.kk-automobile.de/

Hvilken mineralsk ambefaler de til s14 da? Kk og køhler leverer/bruker de samme delene til s14. De 2 er vel og å regne som noen av europa`s fremste s14 tunere.

Så det hadde definetivt vert interesant å vite hvilken olje kk bruker oxo :D

Som nemt her,olje er ett evigt diskusjons tema!

Skrevet

Hvilke olje merke de bruker vet jeg faktisk ikke, men det skal jeg prøve å finne ut av.

En jeg kjenner er nede hos KK denne uka. Han er med som mekaniker på 24timers løpet på ringen. Skal høre med han når han kommer hjem igjen til uka.

Olje er en envig diskusjon ja. Vi blir nok aldri enige :)

Skrevet

jeg skal i hvertfall kjøre en mineralsk olje på min e30 turbo, en synt. olje renner nok tvers igjennom

Skrevet

Jeg kjenner en som selger Pennzoil, så da blir det det for mitt vedkommende ihvertfall. :)

Har faktisk ikke byttet på S14 før, hvor mange liter går det på den med filteret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...