Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat satt på ett power filter på min 328 dsc00316om5.th.jpg og jeg synes jeg ikke merket noe forskjell på lyden skal du merke noe veldig forskjell på lyden?

Skrevet

Dette har vært oppe så mange ganger før nå! :roll:

Skal du merke lydforskjell så må du vite at det skal bli lydforskjell for å si det sånn, det er ikke som å fjerne eksosanlegget med lydforskjell, du vil bare høre motoren suge/blåse mere via filteret når du trår på.

Når det gjelder effekten, skal du ha filter for effekten, så hjelper ikke det altså, filter er mest showoff etter min mening.

Skal filter ha nytte så må det være fordi orginalmotoren er trimma, la oss si du har doblet hestekreftantallet, DA kan det hjelpe litt på med powerfilter kontra orginalfilter.

Skrevet

Enig med ///MoePower.

Powerfilteret skal hjelpe motoren å puste bedre, men i orginal stand er det lite å hente. Det motoren eventuellt trenger er mer kald luft, da trengs eventuellt varmeskjold eller et skikkelig kit som gir mer luft.

Jarle

Skrevet

varme skjold er ikke så dyrt, men du må finne et som passer for bilen og filteret ditt.

Det beste er å finne noe alu-plate eller noe å lage det selv :wink:

Bare å lage det som en skillevegg mellom filter og eksos/motor så blir det bra, men konsentrere seg litt om man kanskje også kan få det til å lede luften litt inn i filteret i samme slengen, så har det 2 nytter for seg.

Skrevet

Er stor forskjell på min bil med åpent filter. Betraktelig mer bråk når det er på.

Mer kald luft? Varmeskjold eller ikke, hvordan skal det bli kaldere luft av et åpent filter? Måtte jo vært bedre med kjøleelementer i orginalboksen. :P

Trodde poenget med åpent filter var relatert til trykk jeg.

Skrevet

Ved å lede luft fra utsiden av bilen og direkte inn mot filteret vil den suge inn kaldere luft enn hvis den bare suger via motorommet, nå skal det jo sies at en motor suger ganske mange liter med luft så er ikke akkurat som man senker innsugstempen med 30grader. Orginale filterboksen får luft utenfira som regel så den er helt klart det lureste å bruke.

Eneste jeg kan se som kan forsvare konfilter på standard sugemotor må være at de fleste filterene holder bilens levetid og vel så det pga at de kan vaskes rene

Skrevet
Dette har vært oppe så mange ganger før nå! :roll:

Skal du merke lydforskjell så må du vite at det skal bli lydforskjell for å si det sånn, det er ikke som å fjerne eksosanlegget med lydforskjell, du vil bare høre motoren suge/blåse mere via filteret når du trår på.

Når det gjelder effekten, skal du ha filter for effekten, så hjelper ikke det altså, filter er mest showoff etter min mening.

Skal filter ha nytte så må det være fordi orginalmotoren er trimma, la oss si du har doblet hestekreftantallet, DA kan det hjelpe litt på med powerfilter kontra orginalfilter.

Helt enig med MoePower!

Kon filter på orginale motorer har liten/ingen effekt. Eneste er som du sier det kan kansje bli litt mere pustelyd,men min erfaring er at konfilterne ikke filtrer like godt som pappfilter og slipper mer støv inn i motoren. Og du får mer drit på luftmengdemåleren.

Kon filter er etter min mening kun lureri fra produsenten. Det er tuning for øyet, og det er nok derfor de kommer i farger som grønn, lyseblå og rosa......

Skal du ha mer futt må du overlade motoren med turbo eller kompressor, eller bare god gammeldags trimming. Større hull i blokka, større hull i toppen og mer bensin.......

"There is no replacement for displacement"

-Joe Lingerfelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...