Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver med et lite prosjekt om dagen :P har pusset topplokket helt slett og fint med 400 papir...noen som har noen tips anngående polering? vil ha det så blankt som mulig 8) Er snakk om E30 m20 :)

Skrevet

Våt slip det, å poler opp med autoglym metal polish eller autosol. Eller hvir du har polerings maskin kan du bruke sånn hard voks(husker ikke navnet) blir nesten like godt som crom om du tar deg tia til det :D neddi alle kroker å drit ;) legg opp bilde når du er ferdi

Skrevet

Snakker vi om dekselet på toppen av motoren her, kan det bli like blankt som krom ved bare å pusse det?

I så fall så blir det jobb til helga!!

Mitt ser helt forjævli ut!!

Skrevet

Det er ikke noe i veien for å våtslipe. Vet at folk i veteran motorsykkel miljøet bruker roterende messingbørste og stålull. Jernvareforretninger har stålull som er finere enn den du får kjøpt på Rimi. Til den siste finishen kan f.eks. Autosol brukes.

Aluminium kan bli nesten like blankt som crom, avhengig av kvaliteten på materialet.

Jeg har lyst på å gjøre dette sjøl, men da frykter jeg for at jeg må ta innsugningsmanifolden også for at den skal stå i stil, og det ser jeg for meg vil bli en h... jobb.

Skrevet

Det er jo mulig å oppnå en overflate liknende krom. men jeg har prøvd på div deler bl.a felgkanter og den ender som regel med at jeg gir opp! Det skal MYE innsats og pussing til for å få perfekt overflate..

Skrevet

Ja, men de har faktisk stålull får å polere messing med på rimi å nå :P Men våtslip til det nesten ikke er noen striper igjen i stålet, så er det å begynne å polere med autosol eller den hardvoksen som funker 100ganger bedre ;) Har selv gjort det på toppen på mopeden, snøscootern å lyd dempern på mopeden med glimrende resultat :D bare man har tid å lyst til å gnikke nøye å lenge å ikke slurver i krinker og kroker blir det strøkent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...