e46diesel Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Noen som har prøvd å tatt den bort? vet om linker til rakarør som kan monteres på? trur dere det er noe å hente på dette?? Karl Rune Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2007 ingen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Hei, fjernet min på en e36 325 coupe, men mer merkbar effekt?? Egentlig ikke, de sier den stjeler et par hester. Men EU kontrollen var det verre med. Ta godt være på kat, er dyr å kjøpe ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Juni 6, 2007 Share Skrevet Juni 6, 2007 Tror ikke det er mye effekt å hente på demontering mulig det hjelper hvis den er begynt å bli sotete/kokset ,motorprodusenter har tatt hensyn til denne ved konstruksjonen med hensyn til å tape effekt.derfor god gjennomstrømning når den sitter på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmen Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Hva med og snitte opp katten og ta ut innmaten og sveise igjenn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Hva ønsker du å oppnå? Ved å fjerne katalyastoren på en 320d (antar at det er en turbomotor) vil gi deg noen ytterst få fordeler, kortere rev tid på turboen, dvs du får et litt kortere turbolag, og i teorien vil du få noe mer toppeffekt, men husk på at bilprodusenten har tenkt nøye igjennom dette. En dieselkat er ikke som en 3-vegs katalysator som du finner i en personbil, dette er en 2-vegs katalysator, det vil si at gassen kun går to veier igjennom, den går altså rakt igjennom. Det viktigste her er å rense den jevnlig ved å kjøre under jevn belastning i noe tid, dette fremskynder en renseprosess i motorstyringen som tømmer katalysatoren. Dette bør gjøres jevnlig for å få den fri for sot. En diesel katalysator kan rensens ved å gjennomspyle den med vann. En dieselbil vil alltid gå med luftoverskudd og dermed vil den også alltid ha mindre eksos enn dimensjoneringen av eksosanlegget, for det er kun ved svært opphetet motor og dårlig gjennomstrømning at eksoskapasiteten til en dieselmotor vil utnyttes. Dermed er ofte en diesel motor sjeldent i behov av den eksoskapasitet den besitter. Derosm en dieselmotor ikke får puste tilstrekkelig ut vil den bremse, dette vil føre til dramatisk lavere effekt, og kanskje også negativ effekt til tross for pådrag som bare gjør eksosen varmere og gir enda større bremseeffekt. Jeg kan sikkert skrive mer om emnet men tror de fleste tar tegninga om jeg sier at det å fjerne en normalt åpen katalysator bare er tull, er den tett spyl dne åpen igjen og vips har du mer enn nødvendig kapasitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Juni 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2007 okey, takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 som sagt.. katalysatorn ha ingenteng å sei,, men bakpåtto derimot.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå