Gå til innhold

Bimmeren tok kveld=(

Hyggmaister
 Share

Anbefalte innlegg

BWM'n min tok som sagt nærmest kveld idag. Den sviver så lenge jeg har gass på den, men straks jeg slipper gassen, dør motoren... Går lang nok tid til å gire, men håpløst i kryss osv :shock:

Bilen er satt til verksted, der vi satser på en "diagnose" til over helgen, men likevel; er det noen som har erfaringer eller ideer til hva som kan være galt? Bilen har forøvrig vært litt sjabbi på tomgang, spesielt når den er kald, siden jeg fikk den, men idag var det brått stopp. Den har også nesten alltid stoppet på 5000omdreininger (akkurat som en turtallsperre, selv om den av og til gikk over :? ). På verkstedet mente de at dette hadde en sammenheng, men de var som sagt ikke sikre på hva som feiler bilen :(

Forslag a'? (og ja, jeg skulle sette bilen inn for å få justert motoren uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et skudd i lufta men kan jo være sprekk i innsugsbelgen eller den vakuumslagen som går inn der som har hoppet av, gjorde det på min og da gikk den bare når jeg gassa, døde med engang jeg slapp gassen, også samme sak når jeg skulle gire, gikk akkurat men døde i kryss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Stian: fysj a meg kan du godt si...Tenkte jeg kunne meddele dere en god (les forjævlig) historie til... God lesning 8)

Når jeg leverte bilen inn, fikk jeg beskjed om at det i verste fall kunne gå en hel måned før jeg fikk den igjen. MEN, som jeg fikk foreslått her inne var det noen slanger i innsuget som var gjennområtne av hull... :? Heldigvis for meg egentlig, ikke så dyrt og fort gjort å fikse :D Verkstedet ringte meg sist tirsdag og ga beskjed om at bilen var fikset, prøvekjørt og klar, og jeg fikk mamma til å kjøre meg opp morningen etter for å hente den :D (verkstedet ligger midt mellom hjem og skole, jeg skulle komme opp i eksamen den dagen)

Jeg satte meg inn i herligheten, og vrev om nøkkelen, og bilen svev som ei klokke! Jeg hadde grua meg før bilen klikka om å levere den inn, fordi den svev så rart, men nå var det jo 100%, og vel så det :D

Glad og fornøyd trilla jeg rolig mot hovedveien igjen, og la meg ut. Jeg nådde faktisk 80km/t (men bare såvidt), så smalt panseret i været, bøyde seg i 20 forskjellige vinkler og ga brister over hele frontruta!

For det første er jeg bare glad det skjedde på ei slette...Jeg er ikke lettskremt, men der skvatt jeg gitt, skjedde HELT momentant!

Verkstedet hadde tydeligvis ikke greid å få pansere helt i lås, og når den saken som skal ta imot det når det løsner litt, er ganske utslitt, for det rett i ruta :(

Nå står bilen igjen på verkstedet og venter på nytt panser og frontrute, på deres regning. Må likevel bare takke verksted for god service, de var på plass på 2 minutt når jeg ringde dem og hadde tydeligvis all medfølelse. Mamma kom og kjørte meg til skolen :? , og jeg triller as we speak fortsatt rundt i dieselgolfen hennes :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke setter deg på en mercedes buss er det greit for meg!

Men litt uflaks det med panseret! Har hørt historier om det før. Kjørte med halvåpent panser selv engann på E6.. brukte sånn ca. 5sek fra 120-0 og smekke igjen shiten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...