2fast4u Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Har montert turbokittet på min 320 m50. Borret først opp bare 5mm hull ,men når montoren ble varm så ryker det blått av eksosen.kan det være for treg returgjennomstrømning? borret i dag opp oljereturen i bunnpluggen med 6,5mm gjennomstrømning. går dette bra? Er ikke mulig å borre opp større om du skal ha den i bunnpluggen. vet at der er delte meninger om å kjøre returen gjennom bunnpluggen,men er det noen som gjør det? venter på tillegsprut så har bare prøvd den en gang. vil bare forsikre meg om dette så ikke turbon går til helv.... Om jeg lager en nippel over oljenivået i bunnpanna så blir jo oppoverbakke for olja siden turboen er så lav. noen andre som har montert dette kittet? o.l?
Gjest Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Du må ha mye større retur enn dette. Anbefales å ha minst 16mm innvendig diameter på retur. Blir det mottrykk i returolja trykkes den ut gjennom tetningene i turboen.
2fast4u Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Skrevet Juni 7, 2007 kanskje jeg bare skal ta ned bunpanna å sveise inn nippel.tryggere det tror jeg! håper bare ikke tetningene er røket da. har kjørt 1mil slik.kjørte rolig bare for å få kjørt hjem bilen fra jobb.
pusikatta Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 kanskje jeg bare skal ta ned bunpanna å sveise inn nippel.tryggere det tror jeg! håper bare ikke tetningene er røket da. har kjørt 1mil slik.kjørte rolig bare for å få kjørt hjem bilen fra jobb. Ta bilder å legg inn her, er veldig inntresert i å se hvordan du har gjort det.... skal bestille etter sommeren, så sitter bare å prosjekterer...
Frank Andre Rui Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Burde også ikke ha oljereturen for lavt inn på bunnpanna. Ang returstørrelse kan du gå ut ifra størrelsen på returen på turboen.
2fast4u Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Skrevet Juni 8, 2007 på turborn er den rund 15-16mm! skal ta bilder å legge ut jeg
pusikatta Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 på turborn er den rund 15-16mm! skal ta bilder å legge ut jeg Hørtes bra ut. Er det wastegate på turboen eller har du ekstern?
bmw_327i_turbo Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 olje retur skal ligge over olje nivå i bunnpanna, så det blir minst mulig motstand på oljen.
E30 ex Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 Skal ideelt sett ligge over nivået på olja, men det er vel noen hundre biler som har fungert bra med lavere retur etter hvert! Men så langt ned som pluggen hadde jeg ikke turt å ta den inn. Sett den så høyt du kan på bunnpanna og bruk en 12mm eller større gjennomføring så vil det gå greit.
mossel Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 Som Andreas på PPF sier: "Notera att returen går in UNDER oljenivån, det fungerar tack vara den stora dimensionen på returen. Funkar perfekt!"
pusikatta Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 farsken, er bunnpanna av støypjern? hvordan sveise det?
2fast4u Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Skrevet Juni 8, 2007 på turborn er den rund 15-16mm! skal ta bilder å legge ut jeg Hørtes bra ut. Er det wastegate på turboen eller har du ekstern? den er på turboen ja
2fast4u Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Skrevet Juni 8, 2007 farsken, er bunnpanna av støypjern? hvordan sveise det? er den av støpejern? kom med tips.skal ordne dette i helga,returen altso! går det ikke med tig da?
pusikatta Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 på turborn er den rund 15-16mm! skal ta bilder å legge ut jeg Hørtes bra ut. Er det wastegate på turboen eller har du ekstern? den er på turboen ja Hørtes bra ut, har fått høre at mange anbefaler oljekjøler, hvor nødvendig er dette på kitet fra a-dekk? det enkleste, men kanskje det dyreste er jo å montere oljekjøler, catch tank å pumpe.... vurderer det å.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå