Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker for mange gode svar, har igrunn fått bekrefta det jeg er ute etter. Bakgrunnen til at jeg spør er at jeg akkurat har bytta front og har bestilt meg skiltplater og syns det er fåfengt å skrue hull i fronten for å skrue to nye hull i den om noen uker når jeg får nye skiltplatene. Også lurte jeg på om det var andre måter å feste på.

Så et tips på et volvoforum en gang som hverken limte eller skrudde, men huska ikke hva det var. Mulig det er jeg som husker feil.

Skrevet

Det er da adskillig bedre med 2 ynkelige hull enn masse klister som river lakken av når du skal ha det.. Om det er lim eller skruer så blir jo det skjult uansett (sålenge du bruker skiltplate når du bruker skruer)

Og venter du på ny skiltplate så hvorfor ikke bare legge skiltene i rutene hvis du vil prøvekjøre? :)

Det er jo ikke lovlig, men hvis du har en liten kvittering på at du venter på nye skiltplater sammen med skiltene i rutene så er det tvilsomt at det blir noe problemer utav det om du blir stoppa! :P

Skrevet

pointet her er jo at en lim som skal holde skiltet på plass blir mye styggere og mer ødeleggende for lakk og fanger enn to små skruehull med en skiltplate som faktisk holder på skiltene uansett fuktighet og temperatur.

Dyrere å kjøpe nye sett med skilt når du mister enn å evt sparkle de små skruehullene om de irriterer deg når du skal avskilte og gjemme bilen en gang i tida ;)

Skrevet

Dobbeltsidig teip av god kvalitet fungerer kjempebra. Teipen er det bare å vaske av med sitrusrens eller liknende limløselig middel, så blir bilen like pen etterpå. Da slipper du både skiltholder og skruer.

Skrevet
Og venter du på ny skiltplate så hvorfor ikke bare legge skiltene i rutene hvis du vil prøvekjøre? :)

Blei stoppa med det, slapp med en advarsel. Tydeligvis en egen paragraf som heter "feilaktig plassering av kjennemerker", og det kan koste deg mange hundre kroner. De fleste ville kanksje ikke brydd seg med det, men mange her oppi er paragrafryttere nok til å gjøre det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...