BMWentusiasten Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 som tema sier: 2'er feil på EU! Park-brems. hjelp! står i beskrivelse: håndbremse defekt venstre side. hvordan kan jeg finne ut hvor det ligger? hva kan feiler være og hva kan jeg forvente av utgifter?
D.Toft Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 sikkert bremseskoene til brekket.. eller vaieren til brekket, ta av skivene bak og sjekk ut tilstand på alle løse deler.. dette er likt som på e-30. og på min var del nr 5 og 7 rustet fast... men satte dem i tynner og så WD 40, så var dem fine http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /11991.gif
BMWentusiasten Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 ok... høres jo ut som en sannsynlighet dette, men hva med folk som mer eller mindre er grønn på dette da? har egentlig mest peiling på karosseri...
vegard89 Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 hei... hadde samme problemet selv jeg.. min var på eu.. sto at at di var defekte hos meg å -... problemet var bremseskoene bak til brekket som var slitte...var det som var feilen... funket bare 50/50 så var høyre side som var defekt så byttet bare begge sidene..
BMWentusiasten Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 hei... hadde samme problemet selv jeg.. min var på eu.. sto at at di var defekte hos meg å -... problemet var bremseskoene bak til brekket som var slitte...var det som var feilen... funket bare 50/50 så var høyre side som var defekt så byttet bare begge sidene.. Ok. går bremseskoene kun på brekket da? er ikke det også aktivt under vanlig driftsbremsing da?
D.Toft Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 bremseskoene er kun til brekket... på vanlig driftsbrems kommer kalipperene inn i bildet..
MR.H Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Fikk du ikke noe tilbud fra verkstedet om å reparere feilen? Eller er det sånn i Bergen også, at svært få bilverksteder vet forskjell på forran og bak på en bil?
vegard89 Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 bremseskoene er kun til brekket... driftbremsen går unner noe anet.. spørs jo så klart om du har skiver eller tromler bak.. men uanz så har ikke det noe med bremseskoene å gjøre
pocket Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 bremseskoene er kun til brekket... driftbremsen går unner noe anet.. spørs jo så klart om du har skiver eller tromler bak.. men uanz så har ikke det noe med bremseskoene å gjøre Skiver bak på alle e36 med 6'er Og når du skal stramme brekket etter du eventulet har bytta skoene, så skrur du bare ut en hjulbolt og bruker et skru jern inn på stramme mekanismen
vegard89 Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Strammet ingenting jeg av brekket... funket bra uten... kommer jo helt ann på hva som er feilen:P
Wildbill Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Fikk samme feilen på min 97' E39 Touring. Skal ha den på verksted snart, så kan jeg legge ut her hva de kom frem til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå