Gå til innhold

Drivstoffmåler fungerer ikke, E36 NÅ REPARERT!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Igår da jeg var ute å kjørte sluttet plutselig bensinmåleren å virke i bilen min..(e36,m43) Nålen datt helt ned og lyset slo seg på, men tanken er full. Noen ideer? Jeg antar vel selv at det er giveren i tanken som er problemet, men skulle hatt noen innspill.

Er det noe kontakter etc som kan være brudd i? Sitter giveren sammen med bensinpumpen? Må jeg bytte begge deler evt? Må jeg skru ned tanken for å finne ut av dette?

Håper på gode svar :D

Skrevet

Jeg har akkurat samme problem, motor :M50b25 Har kjørt på "trip-teller metoden" ganske lenge nå og er klar for en fungerende bensinmåler. Så si fra om hva du finner ut!

Skrevet
Jeg har akkurat samme problem, motor :M50b25 Har kjørt på "trip-teller metoden" ganske lenge nå og er klar for en fungerende bensinmåler. Så si fra om hva du finner ut!

hehe..triptellermetoden fungerer vet du. Stoler mer på det enn enkelte gamle bilers bensinmålere.

Men skal nok ha den opp på bukken imorgen så kan jeg skrive hva jeg finner ut, evt et bilde av en som klør seg i hodet..

Skrevet

tipper en tier på at det er nivåføleren din som har taket for seg.....nivøføleren og bensinpumpa er atskilte og ligger hver for seg under baksetet ditt på hver sin side. når du sitter inni bilen og ser bakover på koffertlokket så sitter nivåføleren på høyre side. skulle være en rimlig grei sak og bytte, koster 700kr på gs bildeler el evn kjøpe brukt.

Det kan nok være noe av det elektriske også...men siden den helt plutselig gikk....så tyder mye på at det er nettopp denne delen som har godt til dunders.

Skrevet

heheh :P det er alltids like kjekt med sånne bilder.

Men du kan kanskje sjekke kontakter på nivåføleren, jeg er ingen proff men syns det kan kanskje på visse dager så sent som dette virke iallefall litt logisk :D Dette tror jeg skal finnes under et deksel under baksetet.

Noen rett meg hvis noe er feil! som sagt jeg er ingen proff. Bare siterer det jeg erindrer å ha lest andre steder her inne.

EDIT: åh crap han kom meg i forkjøpet, men det viser da at jeg kanskje var inne på noe da :)

Skrevet

Kommer til bensintanken ved å ta av sitteputa bak, men det visste du kanskje? kan jo sjekke der om du finner noen giver eller føler av noe slag. Selv har jeg ikke peiling på det, men er jo verdt et forsøk! :)

Skrevet
Superbeetle: restify: Hvorfor har ikke du prøvd dette selv da? Wink

Har liksom vert opptatt med diverse andre mini-havari i det siste :P

Men skal få sett på saken i nærmere fremtid ja.

Skrevet

Har sett på problemet idag såvidt uten å bli så mye klokere. testet instrumentene og fant ut at problemet lå i måleren. Fant også ut hvor denne lå og sjekket kontakten til den..

Noen som vet om tankmåler fra 93mod passer på 96mod?

• 3 weeks later...
Skrevet

Liten update!

Har nå byttet tankmåleren på venstre side(bak førersete). Dette hjalp ikke!

Er det da en måler sammen med pumpen også?

Er redd for det, og at jeg da må bytte hele pumpen..(2600kr på jæger)

Skrevet
Har samme problem som deg.. at det slutter og fungere og starter igjen.. Mitt triks er 10l kanne bak og kalkulator + trip:D

Den døde bare plutselig, og har ikke virket siden.

Ser nå på triptelleren og nullstilller den når jeg fyller.. Funger det men ser jo teit ut med bensinlys som lyser hele tiden..

Alle som kommer inn i bilen sier.." øh...tror du har litt bensin eller"

• 1 month later...
Skrevet

Ta ut bensinpumpa å studer den nøye. På min var det en av de små ledningene fra tankgiveren som går opp i kontakten, som hadde gått av. Jeg satte på en del av en kabelsko, klemte til og loddet fast. Så nå fungerer det.

Det er tankgivere på begge sider ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...