Gå til innhold

kjølesystem, problemet er løst! en gang for alle (håper jeg


Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

-nei det gikk ikke... :( Den motoren var solgt..

*sukk*

Ser ut for at jeg sitter med skjegget grundig neddi postkassa nå.. Er veldig lite sugen på å fikse opp igjen den motoren jeg har for det er sikkert bare mer som skal bli ødelagt.. Vanosen hyler ganske godt allerede (jaja fru blom, 260.000km, kom vel ikke som en bombe da) Ventilene tikker ganske bra, kjedet er rimelig slakt, toppen er sprukket. Og kjølesystemet er tett. De 200tusen km bilen har rullet før jeg fikk den tror jeg gikk uten noe spesiellt service. Ikke har jeg plass å skru på sånnt, ikke spesiellt peiling heller. Har ikke helt lyst å sette den på verksted etter det jeg ser som foregår på enkelte verksteder her omkring..

Noen som kan hjelpe? hva lønner seg for meg i denne situasjonen?

Hva gjør en når en er nær å gi opp og er tom for motivasjon ?

takker.

Skrevet

Enten kan du:

Finne ny topp på høggern

Skifte olje og oljefilter(!) Det kan kanskje gjøre noe med tikkinga

Sjekke hvor det er tett i kjølesystemet. Radiator eller ekspansjonstank har en tendens til å takke for seg når det koker.

Mao akkurat det samme som jeg har begitt meg ut på nå ;)

Eller:

Finne ny motor på høggern e.l. (sannsynligvis det billigste alternativet)

ps: jeg føler med deg, gamle biler er gamle biler, og de krever som regel litt skruing

  • 3 weeks later...
Skrevet

DA ! da var problemet løst :D Wohoo

Det var en slange bake ved varmeregisteret som var sprekt, den lå da og sprutet kjøleveske bort på blokka sånn at det dampet og såg ut som at motoren kokte. Det var gjennom det hullet i slangen motoren fikk i seg all luften og det var derfor vi slet så uendelig lenge med å lufte kjølesystemet. Videre så var radiatoren nesten tett, så etter å ha byttet den og satt på ny slange så fungerer alt utmerket ! :D

Toppen har holdt ! [-o<

Skrevet

Dette er det verste tilfellet av overdramatisering æ noen gang har lest :lol: ...men likevel; utrolig skjønt det må være å endelig finne ut av feilen, iallfall når reparasjonskostnadene mildt sagt er "noget annerledes" enn først antatt (evt fryktet)! Æ vil benytte anledningen til å gratulere så meget!

Skrevet

heheh :lol: takker meget !

(er mulig man overdriver litt, eller svartmaler når man er i sånne situasjoner. Jeg må få presisert at bilen har stådd still i nesten 6mnd pga disse problemene...)

  • 3 weeks later...
Skrevet

JAH da skjedde det igjen! og nå på ordntlig. Slangen på varmeregisteret som bmw merkeverkstedet skiftet, hoppet av og nær sagt all kjølevesken gikk sikkert. Bilen stod å gikk uten at jeg var der og da jeg kom tilbake var det som møtte meg en stor ball med røyk, DEN ventilkakkingen og en skikkelig brennt lukt. Motoren stoppen av seg selv og ville ikke starte igjen. Der var noen mer merkverdige ulyder da jeg prøvde å starte den igjen i ettertid. Det kom blå-aktig røy fra et eller annet sted i motorrommet, jeg vet ikke hvor. Men dette tror jeg kvalifiserer til komplett motorras. Og det uken etter at jeg la ut 10'000,-kr på merkeverdsted for å få fikset det...

i tillegg så har en bærkule røket og begge styrestagene må skiftes.. nye clutchen ligger fortsatt i pappeske i bagasjerommet.

Hva gjør jeg nå ? er heelt knekt nå. :(

- - -

Skrevet

Tilbakebetaling fra verkstedet blir vel en kamp for seg selv, men når det gjelder bilen så ville jeg funnet annen motor og byttet den.

Ikke no vits i og kødde mer med den du har etter min mening.

Få tak i motor med litt garanti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...