-Sammy Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2007 Ok, takker så meget for all hjelp hittil Krysser fingrene og håper jeg får kjøpt motoren.
-Sammy Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2007 -nei det gikk ikke... Den motoren var solgt.. *sukk* Ser ut for at jeg sitter med skjegget grundig neddi postkassa nå.. Er veldig lite sugen på å fikse opp igjen den motoren jeg har for det er sikkert bare mer som skal bli ødelagt.. Vanosen hyler ganske godt allerede (jaja fru blom, 260.000km, kom vel ikke som en bombe da) Ventilene tikker ganske bra, kjedet er rimelig slakt, toppen er sprukket. Og kjølesystemet er tett. De 200tusen km bilen har rullet før jeg fikk den tror jeg gikk uten noe spesiellt service. Ikke har jeg plass å skru på sånnt, ikke spesiellt peiling heller. Har ikke helt lyst å sette den på verksted etter det jeg ser som foregår på enkelte verksteder her omkring.. Noen som kan hjelpe? hva lønner seg for meg i denne situasjonen? Hva gjør en når en er nær å gi opp og er tom for motivasjon ? takker.
mistabeen Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Enten kan du: Finne ny topp på høggern Skifte olje og oljefilter(!) Det kan kanskje gjøre noe med tikkinga Sjekke hvor det er tett i kjølesystemet. Radiator eller ekspansjonstank har en tendens til å takke for seg når det koker. Mao akkurat det samme som jeg har begitt meg ut på nå Eller: Finne ny motor på høggern e.l. (sannsynligvis det billigste alternativet) ps: jeg føler med deg, gamle biler er gamle biler, og de krever som regel litt skruing
propan Skrevet Oktober 7, 2007 Skrevet Oktober 7, 2007 Få tak i ny motor og kasse,hvis kassa rasler som du sier.
kanari87 Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Klin til og bytt topp og pakning. Når det gjelder hulagrene dine, bør du sjekke spindelen, og om de blir mont riktig.
Azeton Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Hørtes ikke billig ut. Hadde også sprekt topp. Kjøpte topp Vac stage1 fra http://www.vacmotorsports.com Med vac motorsport ventilfjærer og titanholdere. så har jeg bestilt nye sånne som trykker ned ventilene fra GSbildeler. nye pakninger osv. havner på rundt 30000kr!
-Sammy Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2007 DA ! da var problemet løst Wohoo Det var en slange bake ved varmeregisteret som var sprekt, den lå da og sprutet kjøleveske bort på blokka sånn at det dampet og såg ut som at motoren kokte. Det var gjennom det hullet i slangen motoren fikk i seg all luften og det var derfor vi slet så uendelig lenge med å lufte kjølesystemet. Videre så var radiatoren nesten tett, så etter å ha byttet den og satt på ny slange så fungerer alt utmerket ! Toppen har holdt !
kje Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Dette er det verste tilfellet av overdramatisering æ noen gang har lest ...men likevel; utrolig skjønt det må være å endelig finne ut av feilen, iallfall når reparasjonskostnadene mildt sagt er "noget annerledes" enn først antatt (evt fryktet)! Æ vil benytte anledningen til å gratulere så meget!
-Sammy Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2007 heheh takker meget ! (er mulig man overdriver litt, eller svartmaler når man er i sånne situasjoner. Jeg må få presisert at bilen har stådd still i nesten 6mnd pga disse problemene...)
kazynor Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 faen...da får jeg vel ikke kjøpe de lyktene av deg
-Sammy Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2007 faen...da får jeg vel ikke kjøpe de lyktene av deg Ser dårlig ut for det nå ja
-Sammy Skrevet November 17, 2007 Forfatter Skrevet November 17, 2007 JAH da skjedde det igjen! og nå på ordntlig. Slangen på varmeregisteret som bmw merkeverkstedet skiftet, hoppet av og nær sagt all kjølevesken gikk sikkert. Bilen stod å gikk uten at jeg var der og da jeg kom tilbake var det som møtte meg en stor ball med røyk, DEN ventilkakkingen og en skikkelig brennt lukt. Motoren stoppen av seg selv og ville ikke starte igjen. Der var noen mer merkverdige ulyder da jeg prøvde å starte den igjen i ettertid. Det kom blå-aktig røy fra et eller annet sted i motorrommet, jeg vet ikke hvor. Men dette tror jeg kvalifiserer til komplett motorras. Og det uken etter at jeg la ut 10'000,-kr på merkeverdsted for å få fikset det... i tillegg så har en bærkule røket og begge styrestagene må skiftes.. nye clutchen ligger fortsatt i pappeske i bagasjerommet. Hva gjør jeg nå ? er heelt knekt nå. - - -
ingard Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Hvis du VET at reperasjonen hos BMW har noe med at bilen kokte, da synes jeg du bør gå til dem å høre hva du skal gjøre..
325ixturbo Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Hvis du VET at reperasjonen hos BMW har noe med at bilen kokte, da synes jeg du bør gå til dem å høre hva du skal gjøre.. Enig klag du har jo betalt 10t
Ballder Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Tilbakebetaling fra verkstedet blir vel en kamp for seg selv, men når det gjelder bilen så ville jeg funnet annen motor og byttet den. Ikke no vits i og kødde mer med den du har etter min mening. Få tak i motor med litt garanti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå