Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du er 18 år gammel og vil virkelig kjøre som du selv vil anbefaler jeg manuel. Kjørte automat hele vinter, er så utrolig irriterende når bilen alltid må gire ned 2 hakk ut av en rundkjøring osv. Mister mye kjøreglede

Skrevet

jeg hadde en 318ia e36... å syntes det var helt knall!!bortsett fra bilen gikk ikke noe spesielt sprekt! men god bil ja! kjempe fint på vinter'n og bykjøring!! men det er min mening! på utkikk etter ny bil om dagen, og jeg skal helst ha automat ja!

Skrevet

Har hatt automatgir nå en stund og vil si det er mye mer kjøreglede i en bil med automatgir i forhold til manuell. Du blir mye mindre stresset med automatgir, da du slipper å gire i hytt å pine ved for eks by-kjøring. Merker det godt når jeg kommer på jobb og kjører manuell gir på jobb-bilene, det er noe dritt når jeg kjører automat til vanlig. Mye giring og jeg kjenner det blir litt mer stress og kanskje litt irritasjon innimellom.

Blir nok automat igjen på meg når jeg skal ha meg ny bil;)

Skrevet
Har hatt automatgir nå en stund og vil si det er mye mer kjøreglede i en bil med automatgir i forhold til manuell. Du blir mye mindre stresset med automatgir, da du slipper å gire i hytt å pine ved for eks by-kjøring. Merker det godt når jeg kommer på jobb og kjører manuell gir på jobb-bilene, det er noe dritt når jeg kjører automat til vanlig. Mye giring og jeg kjenner det blir litt mer stress og kanskje litt irritasjon innimellom.

er 18 ja, ser at du bOrre har hatt endel 325i e30'ier oxo. åssen hadde du følt hvis det var en f.eks 320 og en 320ia?

325i med manuel er jo en morro bil! Jeg syntes jo spinning og sladding er morro, men blir nok ikke så altfor mye av det... åssen er det å få ut rau på en 320ia? går vel greit på vått føre hvertfall???

Hadde denne bilen jeg ser på hatt manuel hadde jeg nok gått får den med en gang, men vet ikke. Har testa bilen selv. den kan låses på 2,3 og 4.. den kan gire ned med ikke gire høyere en det man låser den til.

Er litt skeptisk til Automat :S.. dette blir min første bil(18 år), så håper på mange svar fra folk som har hatt begge deler.

Skrevet

Kan ikke måle kjøreglede i køkjøring vel:) Vet at automat er digg i kø, men det å kjøre i kø gir vel liten kjøreglede uansett..

Skrevet

Hehe, tror nok ikke du skal ha noe problem med å få ut ræva på en 320ia;) Kickdown i en sving skal nok fikse den biffen 8) Har du litt breie dekk venter du bare til det blir vått :lol:

Jeg gikk fra en e30 325i-Turbo til denne 318ia cab'n (litt bevisst valg grunnet politi rundt omkring her:P) og følte jeg herja nok ifra meg med den 325'n:) Har ikke testa å slenge med cab'n da jeg føler det kanskje er liten vits med dekkene jeg har, men hadde en mercedes 190e automat som en av mine første biler og den klarte jo å legge ræva ut i sving så en BMW motor med automat skal nok klare det finfint;) Men skal du herje med automat burde du være strix på olje/filter-skift på automatkassen.

Du skal ikke se så mørkt på at det er automat når du er borti rekke6 og 2 liter og oppover:)

Skrevet

Har hatt en bil med automat og aldri mer. Bilen ellers var utrolig bra (525ix) men det sugde hardt å måtte kjøre rundt med automat på vinterføre med en bil som bare skriker etter å bli lekt med. Skal jeg noen gang ha automat igjen får det bli på en lat diesel som bare blir brukt til pendling.

Skrevet
Har hatt en bil med automat og aldri mer. Bilen ellers var utrolig bra (525ix) men det sugde hardt å måtte kjøre rundt med automat på vinterføre med en bil som bare skriker etter å bli lekt med. Skal jeg noen gang ha automat igjen får det bli på en lat diesel som bare blir brukt til pendling.

hehe, kaller aldri og bestemme meg :S

den jeg ser på er som sagt en STRØKEN E36 320ia m-tech 1995 mod, og den skal ikke akkuratt herjes med på glatta osv, evt bare på parkeringsplass.

Robin_Isak Din gamle e34, var vel ikke den beste automat kassa? må vel ha skjedd noe opp igjennom årene frem til denne bilen.

Skrevet

hehe, kaller aldri og bestemme meg :S

den jeg ser på er som sagt en STRØKEN E36 320ia m-tech 1995 mod, og den skal ikke akkuratt herjes med på glatta osv, evt bare på parkeringsplass.

Robin_Isak Din gamle e34, var vel ikke den beste automat kassa? må vel ha skjedd noe opp igjennom årene frem til denne bilen.

Har sågar kjørt masse audi fra 2000 og oppover med både tiptronic, automat, og multitronic og det er og forblir like kjedelig. e34 min var fra 1993 så den var ikke spesielt gamlere enn den e36 n du ser på. Mitt tips er t du kommer til å bli lei av automat, prøve å selge bilen og ikke få den solgt på grunn av at automat i en sånn bil henvender seg til et bittelite spekter av folk.

Skrevet

Min første bil (ikke en BMW desverre..) hadde automat, og flere sa til meg at dette ikke var så lurt siden jeg bare var 18år og kunne 'glemme' hvordan det var å kjøre med gir.. Dette fant jeg fort ut var bare tull.. I hvertfall i mitt tilfelle, da jeg kjørte manuelle biler innimellom.. Syns det å kjøre automatgir var utrolig deilig! :) Det blir mer ro over kjøringen.. Nå har jeg nok desverre ikke automat, men jeg må jo inrømme at det er litt morsomere med manuelt gir og bakhjulstrekk! Selv for meg som er jente.. :wink:

Skrevet
Min første bil (ikke en BMW desverre..) hadde automat, og flere sa til meg at dette ikke var så lurt siden jeg bare var 18år og kunne 'glemme' hvordan det var å kjøre med gir.. Dette fant jeg fort ut var bare tull.. I hvertfall i mitt tilfelle, da jeg kjørte manuelle biler innimellom.. Syns det å kjøre automatgir var utrolig deilig! :) Det blir mer ro over kjøringen.. Nå har jeg nok desverre ikke automat, men jeg må jo inrømme at det er litt morsomere med manuelt gir og bakhjulstrekk! Selv for meg som er jente.. :wink:

tror det blir den bilen, er ikke redd får å glemme giring. Det klarer jeg ikke. Skal ha den bilen litt hvertfall..

uannz så er det ikke en strøken 320 man driver å spinner med, blir det så altfor ille så selger jeg den etter en stund evt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...