MR.H Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Ikke noe problem i det hele tatt å kjøre aktivt med automatkasse. Dem som ikke klarer det, har seg selv å takke. Har kjørt på Rudskogen og det var absolutt ikke noe negativt å kjøre med automat. Kassen min har sportsprogram som valg. Kassen lærer seg kjørestilen din. Automat er forresten utrolig behagelig å kjøre med. Men nå er alt en smaks sak. Har kjørt flere Porscher som ordner giringen selv (men kan gire med + - knapp om man ønsker) , og kan ikke akkuratt si at man er i lazy town bare fordi vogna har automat.
Jonte Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Jeg har en 325ia cab selv, og jeg kjørte ræva av en 325i manuell sedan, tross at min veier mere og har automat.. Så det går vel ikke så mye dårligere akkurat - jeg har trimma litt, men men.. Ellers er jeg fornøyd med automat'n jeg, det er rimelig herlig å fyre av kickdown med taket av og høre 6'ern brøøle Men, jeg kunne tenkt meg manuell, og vil ha meg det på min neste bil.. Jeg trur du kan bli lei av automat egentlig, og at du angrer etterhvert på at du ikke kjøpte manuell.. Dessuten har jeg plagdes litt med automatkassa.. Ikke kjøp automat, fordiat du får tilbudet på en bil med denne kassa, kjøp det fordi du vil ha det.
Robin_Isak Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Ikke noe problem i det hele tatt å kjøre aktivt med automatkasse. Dem som ikke klarer det, har seg selv å takke.Har kjørt på Rudskogen og det var absolutt ikke noe negativt å kjøre med automat. Lurer på hvorfor ingen i rally, stcc, btcc, eller for den saks skyld noen motorsporter bruker automatgir
Lars89 Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Kjører en del bil med automat både i jobb og privat. Er mildt sagt en blanda følelse. Utrolig deilig i kø/bykjøring, men momentomformeren stjeler veldig mye ved litt aktiv kjøring.
Ballder Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Ikke noe problem i det hele tatt å kjøre aktivt med automatkasse. Dem som ikke klarer det, har seg selv å takke.Har kjørt på Rudskogen og det var absolutt ikke noe negativt å kjøre med automat. Lurer på hvorfor ingen i rally, stcc, btcc, eller for den saks skyld noen motorsporter bruker automatgir Lurer på hvem som tror de kjører stcc/btcc når de sitter i en 320... Automat er kos, men kjedelig. Og for guds skyld... Ikke putt på sporty eksos på en med automat. Høres jævlig ut når du putrer pent gjennom byen for eks. En fordel med og handle automat, er vel at det er en viss mulighet for at bilen har blitt litt snillere kjørt enn en med manuell kasse. Men alt i alt er det din kjørestil som bestemmer hva du vil trives med. Skal du spinne og herje i stykker bilen, så er nok manuell tingen.
eriklepe Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 nå er jo cab en cruisebil da, så autolat passer jo på den bilen:) Men dette må du nesten vurdere selv, for her får du ørten forskjellige meninger. Tenk over hva du skal bruke bilen til, for til daglig a-b kjøring er automat å foretrekke. MEN, har man lyst å kjøre litt aktivt opp trollstigen bør du se på manuell og da helst m3. Hvis du vil vite hva jeg ville valgt, så ville jeg valgt bort automaten i en slik bil.
thomkleven Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Har samme motor som du vurderer, med automat, bare det er en 5'er E34. Veldig behagelig å kjøre med, kan også kjøre sportslig og greit med denne. Forbikjøringer går som bare det. MEN, 2 liter sekser, samt automatkasse fra 1995 blir litt for smått i en bil på 1700kg... Fungerer greit nok, men må tyne litt til tider, samt blir litt hyppig nedgiringer. Jeg er 21år, og holdt på å bli gal av å kjøre automat etter et halvt års tid. Er en nytelse og kjøre, men blir liksom litt kjedelig i lengden. Løste dette med å kjøpe meg en E21 med manuell kasse, som kan brukes til litt avveksling og mer aktiv kjøring. Kjøper 99% sikkert automat igjen, i min neste BMW, men da med større motor. Men er jo som sagt avhengig av en annen bil på siden da... Er forresten ufattelig greit å dra henger/vogn med automat!
Azeton Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Man glemmer ikke hvordan man clutcher selv om man kjører automat. Men hva skal du med automatgir? Det dreper kjøre glede en del! Dessuten er det ikke så mye mer stressende i byen og kjøre med manuael. Kø kjøring derimot.. er irriterende! da er automat guld verdt
Azeton Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Man glemmer ikke hvordan man clutcher selv om man kjører automat. Men hva skal du med automatgir? Det dreper kjøre glede en del! Dessuten er det ikke så mye mer stressende i byen og kjøre med manuael. Kø kjøring derimot.. er irriterende! da er automat guld verdt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå