Gå til innhold

Parkere i p-hus

-Lasse-
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på en ting... Hvordan er sikkerheten i parkeringshus egentlig? Hvis en feks skal parkere på oslo-s og la bilen stå over natta. Kan det fort skje at den blir borte? Hva med felger, kan de lett bli stjelt?

Er litt redd for bimmern vettu 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i de fleste p- hus har de overvåkningskameraer da så det trur jeg ikke er noe problem.

og på oslo s har de sånn bilett system at når du kjører bilen inn i parkeringshuset får du en bilett(denne skal du betale da du kjører ut igjen og det er dyrt.) den biletten må du bruke hvis du skal inn i huset igjen du kommer ikke inn uten denne...

eller du kan komme inn men da må du snike deg bak noen som åpner med sin. men da må man kjøre i filler porten hvis de som sniker seg inn skal stjele en bil.

ble rart skrevet dette kanskje men håper du skjønte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en må vel bare ta sjansen på at det går greit. Har parkert mye i sentrum på forskjellige steder. Blant annet i huset på oslo-s. Jeg er bare litt mer redd for bilen jeg har nå enn de andre jeg har hatt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med parkeringshuset på oslo s er at det er ganske god plass der. Liten sjans for parkeringsbulker. maks avgift der er 240,-

Paleet er bare sinnsykt skummelt :)

Grisetrangt der. Tror også det er dyrere. Hvertfall om man står lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har parkert mye i Oslo sentrum, aldri vært engstelig for bilen. Engang jeg var hos kompis på Romsås, glemte jeg å låse dørene! Det gikk faktisk helt bra, hehe.

Jeg har gitt opp dette å være redd for innbrudd hele tiden, det nytter ikke. Tar forholdsregler, fjerner synlige verdigjenstander inne i bilen osv. Har ennå ikke hatt innbrudd i noen av mine BMW'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største forskjellen på parkeringshus vs gateparkering er at i parkeringshuset kan stressede mødre og fedre lage parkeringsbulker i dørene dine alt de vil når de skal ha unger inn og ut av barneseter uten at noen ser dem, og at innbruddsbandittene kan få jobbe i fred og stjele alt de orker uten forstyrrelser.

Den eneste fordelen med parkeringshus er at bilen sannsynligvis ikke blir stjålet siden bandittene ikke vil betale den ut fra plassen + at duene ikke bæsjer ned bilen.

Foretrekker selv enten den første eller siste plassen på langsgående parkeringer i gate/vei, eventuellt den ensomme plassen i parkeringshus mellom et par søyler eller noe dersom jeg MÅ stå i p-hus.

Til syvende og sist dreier det seg alikevel om flaks og uflaks, det å ikke skille seg altfor mye ut og å ikke legge godsakene på utstilling i bilen.

:wink: (+ at det hjelper å unngå hele Sarsgate fra like ved Carl Berner og ned, Torshov/Sagene, Grünerløkka, store deler av Tøyen og Grønland, Holmlia, Stovner (inkludert senterene), Furuset, Majorstua og parkeringshusene på Aker Brygge og Oslo City...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...