2fast4u Skrevet Juni 14, 2007 Share Skrevet Juni 14, 2007 Noen som har peiling på hvordan man stiller inn tillegssprut (kjøpt hos A-Dekk as) Vet ikke merke! en hvit boks,med map sensor! Hva man stiller inn først og sist! ? Skal kjøre med en extra dyse! BMW E36 320Turbo M50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-320i Skrevet Juni 14, 2007 Share Skrevet Juni 14, 2007 ka turbo har du? ka dyse har du på den nå? ka ladetrykk kjøre du på? ka stempla og slikt er gjordt med den? eg og har tillegssprut på min og det er ikkje noka spes ein stille på der har berre stilt det ette type dyse. fordel og ha breibands landa. litt dyrt men berd hver ei krona. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 14, 2007 Share Skrevet Juni 14, 2007 for det første, du MÅ ha en bredbåndslambda. Hvilke justeringsmuyligheter har du? cut in og rate? Har du lys på den som slår seg på når den aktiveres? Fikk du med bruksanvisning? Hvor stor er ekstra dysen du skal koble på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 ka turbo har du?ka dyse har du på den nå? ka ladetrykk kjøre du på? ka stempla og slikt er gjordt med den? eg og har tillegssprut på min og det er ikkje noka spes ein stille på der har berre stilt det ette type dyse. fordel og ha breibands landa. litt dyrt men berd hver ei krona. Kjøpte kit hos a-dekk: Turbo er vel en Turbo T34 xspower, med westagate Har ikke gjort noe med motor! bare byttet plugger. derfor skal jeg max kjøre på 0,5bar Vet ikke hvor stor dysa er. a-dekk som ordna dette til meg.få den i posten i morgen! skulle vært 2 stk sa han men det gikk med ei dyse også det er 10 dioder som indikerer. det er mapsensor på den! skal jeg sette på vakumslangen på nippelen på spruten da? har ikke vært borti tillegsprut før,så dette er nytt! sjønner prinsppet! NOEN FORHÅNDSREGLER? her er bilde inni boksen! Fikk med bruksanvisning ja! står bare her justerer du ditt og datt! ikke hvordan du gjør det! skal jeg kjøre eller ruse den opp når det stilles inn osv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Har du bredband lambda med display? som du kan justere etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 Har du bredband lambda med display? som du kan justere etter? nei jeg har ikke det,skulle kanskje hatt det. priser på sånt da?og hvor får man kjøpt det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 ka turbo har du?ka dyse har du på den nå? ka ladetrykk kjøre du på? ka stempla og slikt er gjordt med den? eg og har tillegssprut på min og det er ikkje noka spes ein stille på der har berre stilt det ette type dyse. fordel og ha breibands landa. litt dyrt men berd hver ei krona. Kjøpte kit hos a-dekk: Turbo er vel en Turbo T34 xspower, med westagate Har ikke gjort noe med motor! bare byttet plugger. derfor skal jeg max kjøre på 0,5bar Vet ikke hvor stor dysa er. a-dekk som ordna dette til meg.få den i posten i morgen! skulle vært 2 stk sa han men det gikk med ei dyse også det er 10 dioder som indikerer. det er mapsensor på den! skal jeg sette på vakumslangen på nippelen på spruten da? har ikke vært borti tillegsprut før,så dette er nytt! sjønner prinsppet! NOEN FORHÅNDSREGLER? her er bilde inni boksen! Fikk med bruksanvisning ja! står bare her justerer du ditt og datt! ikke hvordan du gjør det! skal jeg kjøre eller ruse den opp når det stilles inn osv! Hvilken justeringsmuligheter har du? for guds skyld ring a-dekk og spørr hviss du ikke skjønner bruksanvisningen! 1: Du må ha bredbåndslambda for å mappe.. I verste fall kjører du for magert og da brenner du hull i stemplene/skjærer motor. 2: Finn ut hvor stor dysa er. 3: Ikke bruk bilen før du har fått på tillegs sprut! 4: Ta bilde av forsiden, dær du har justeringene. 5: Vakumslangen skal på tilleggs spruten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 ka turbo har du?ka dyse har du på den nå? ka ladetrykk kjøre du på? ka stempla og slikt er gjordt med den? eg og har tillegssprut på min og det er ikkje noka spes ein stille på der har berre stilt det ette type dyse. fordel og ha breibands landa. litt dyrt men berd hver ei krona. Kjøpte kit hos a-dekk: Turbo er vel en Turbo T34 xspower, med westagate Har ikke gjort noe med motor! bare byttet plugger. derfor skal jeg max kjøre på 0,5bar Vet ikke hvor stor dysa er. a-dekk som ordna dette til meg.få den i posten i morgen! skulle vært 2 stk sa han men det gikk med ei dyse også det er 10 dioder som indikerer. det er mapsensor på den! skal jeg sette på vakumslangen på nippelen på spruten da? har ikke vært borti tillegsprut før,så dette er nytt! sjønner prinsppet! NOEN FORHÅNDSREGLER? her er bilde inni boksen! Fikk med bruksanvisning ja! står bare her justerer du ditt og datt! ikke hvordan du gjør det! skal jeg kjøre eller ruse den opp når det stilles inn osv! Hvilken justeringsmuligheter har du? for guds skyld ring a-dekk og spørr hviss du ikke skjønner bruksanvisningen! 1: Du må ha bredbåndslambda for å mappe.. I verste fall kjører du for magert og da brenner du hull i stemplene/skjærer motor. 2: Finn ut hvor stor dysa er. 3: Ikke bruk bilen før du har fått på tillegs sprut! 4: Ta bilde av forsiden, dær du har justeringene. 5: Vakumslangen skal på tilleggs spruten.. Har kjørt 3mil jeg uten tillegssprut! kuttet ikke! kjørte rolig da! for å få flyttet bilen! gikk bra det! skal finne ut hvor stor dysa er! bilde jeg tok er inni: er bare der det er justeringer. eneste som er utvendig er nippel til mapsensor! har koblet opp alt! venter bare på dysa. må skaffe med bredband lambda da sikkert! går det ikke med air fuel meter da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Hviss du kjører rolig kan du kjøre så lenge du vil, det som er farlig er at motoren får alt for mye luft i forhold til bensin når turboen lader. Om du ikke har justeringsmuligheter så kan du bare kaste tillegs spruten og kjøpe skikkelige greier. A/F meter måles via lambda. Altså AFR verdien! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 Hviss du kjører rolig kan du kjøre så lenge du vil, det som er farlig er at motoren får alt for mye luft i forhold til bensin når turboen lader. Om du ikke har justeringsmuligheter så kan du bare kaste tillegs spruten og kjøpe skikkelige greier. A/F meter måles via lambda. Altså AFR verdien! mye justeringsmuligheter inne i boksen! om du ser på bildet så ser du 10 forskjellige øverst der du justerer inn etter turtall tror jeg, Så har du en der du justerer når den skal prøyte inn på det trykket du vil! Turtall på motor justeres (står det) osv skal hente den bruksanvisningen jeg å legge inn bilde så får dere se! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 dette fikk jeg med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Dær har du jo såre enkel forklaring.. har du progressiv btr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 Dær har du jo såre enkel forklaring.. har du progressiv btr? jepp den skal være proggresiv ja.ifølge a-dekk! Kan du forklare meg hvordan jeg skal gå fram en gang for alle! da hadde du hjulpet meg! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 15, 2007 Share Skrevet Juni 15, 2007 Dær har du jo såre enkel forklaring.. har du progressiv btr? jepp den skal være proggresiv ja.ifølge a-dekk! Kan du forklare meg hvordan jeg skal gå fram en gang for alle! da hadde du hjulpet meg! hehe jepp, du må ha en lambda sonde og A/F måler for å vite om motoren trenger mer eller mindre bensin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2007 Dær har du jo såre enkel forklaring.. har du progressiv btr? jepp den skal være proggresiv ja.ifølge a-dekk! Kan du forklare meg hvordan jeg skal gå fram en gang for alle! da hadde du hjulpet meg! hehe jepp, du må ha en lambda sonde og A/F måler for å vite om motoren trenger mer eller mindre bensin.. Det går ikke med bare A/F måler da? er ikke lamdameter dyrt da? kan skaffe A/F måler i morgen! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå