Gå til innhold

Turbokit fra A-dekk i min m50 320 BILDER


2fast4u
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei så klart ga jeg ikke full gass, men grunntrykket på wastegaten var for høyt så jeg fikk ikke stilt ned trykket, men kappet fjæra å da fikk jeg det ned til 0,2.

Lambda har jeg ikke på nå så. Er ikke nødvendig det, går fint uten så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har startet opp idag, det ble ikke så vellykket:( Kjørte mange testturer for å justere trykket. Alt fungerte bra, men jeg ladet for mye til å begynne med å dermed blas jeg lokket av lmm. Men så etter jeg har kjørt hjem og stoppet, ca 2 mil, å da hørte jeg turboen gikk enda og det var skikkelig ulyd av den, sånn lagerlyd av den. Lurer på om den fikk for lite olje, eller returen på olja ikke var bra nok. Jævlig surt for å si det mildt etter så mange arbeidstimer.

Men men, det funket supert da det virket i hvertfall.

Så da er det bare å begyne å skru igjen å finne seg en ny turbo:)

oii..det er surt da. hvor tok du oljereturn da? ladet du mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart du tar livet av lmm da. Du kjører jo trykket gjennom den istedetfor å flytte den til innsuget på turboen der den skal være. Belgen som står på gass-spjeldet ditt vil heller ikke klare trykk, dessuten vil trykket slippe ut gjennom vakumslangene der. Oljereturen din er også for lav, for oljenivået i bunnpanna di står over innløpet fra den. Det fører til turbohavari. Du har mange timer igjen før denne vil fungere optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som har lmm der jeg har den, når de har turbokonventert. Kjørte med 0.4-0.5 i ladetrykk.

Ja oljereturen tror jeg nok ikke ble helt vellykket, får gjøre opp dette på skikkelig vis tenker jeg.

hvor satte du oljeretur da? i bunnpluggen?

siden a-dekk hadde lmm på orginal plass gjør jeg det også. men det hadde vært en løsning å ta den etter filter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden a-dekk hadde lmm på orginal plass gjør jeg det også. men det hadde vært en løsning å ta den etter filter da.

En lmm er ikke lagd for overtrykk og skal monteres etter filter før turbo. Når en har den der du har den blir også glødetråden ødelagt etter en stund pga. oljedamp, eller evt sprekker den etter en stund. Et noenlunde proff bygge har aldri lmm på en plass der du er garantert å ødelegge den. Oljereturen borrer du inn i blokka over bunnpanna. Fjern også den originale belgen så slipper du å blåse ut de originale vakumslangene og evt. sprekke belgen. Pass også på å sette på en tilbakeslagsventil på bremsekraftforsterker om du ikke allerede har det. Bremsekraftforsterkeren er gladest med vakum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden a-dekk hadde lmm på orginal plass gjør jeg det også. men det hadde vært en løsning å ta den etter filter da.

En lmm er ikke lagd for overtrykk og skal monteres etter filter før turbo. Når en har den der du har den blir også glødetråden ødelagt etter en stund pga. oljedamp, eller evt sprekker den etter en stund. Et noenlunde proff bygge har aldri lmm på en plass der du er garantert å ødelegge den. Oljereturen borrer du inn i blokka over bunnpanna. Fjern også den originale belgen så slipper du å blåse ut de originale vakumslangene og evt. sprekke belgen. Pass også på å sette på en tilbakeslagsventil på bremsekraftforsterker om du ikke allerede har det. Bremsekraftforsterkeren er gladest med vakum.

må man sette på en bilbakeslagsventil på vakumslangen inn til br.forsterker? for at den ikke skal få trykk inn det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste eg kjenner som har bygget turbo kjører trykket igjenom luftmengde måler, å det går HELT FINT! Men okey, gjør det så vanskelig som dere vil. Eg snakker om turbobygg så har rullet mange mange km..

Men det helt ideelle, som også er på originale turbobiler, er å ha slange/rør fra turbo, så ha lmm der (vekke fra turbo,varme og ødeleggelse), også ha filter ytterst. Det funker fett ;) Men ikkje allti lika enkelt å passe inn i turbobygg.

BMW-Racing: Ja, eg har også kjøpt turbokittet fra a-dekk. Holder for tiden på å skaffe meg ein m52b20 maskin som eg skal bygge :) Har planer om å dekomprimere motoren, så da må eg også ha en å kjøre med. Velger derfor også m52 med alu blokk ;) Begynner sikkert i august, skal shoppe litt gromdeler og småting på gatebil i juli tenkte eg. Allti mye gode tilbud i bodene der ;) Eg for min del satser på chip og nye dyser, maskinering av stempel og veiv. Håper det blir bra! Kommer til å skrive i forumet når eg starter :)

Du brukte eksosklemmen fra a-dekk?

Såg veldig bra ut det dere, nydelig bil. Litt lite klaring her og der under bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke turboen få problemer med å få fra seg oljen.. Oljeretur har jo ikke noe fall til bunnpanne. Slangen går jo litt opp, vil vel ta livet av oljetettninger i turbo vel??

Dette blir lite sannsyligt eit problem. Da bmw-racing sikkert har tatt oljetrykk til turbo med y-ledd fra org oljetrykksmåler. Dette kommer jo med trykk fra motoren, å vil nok ikkje ha noe problem med å sirkulere videre. Helt topp løsning spør du meg, kort og grei slange ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...