2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Skrevet Juni 15, 2007 Har montert turbokitt fra a-dekk nå på min 320 m50. Har ikke gjort noe ellers med motoren enn å byttet plugger.så ladetrykket er 0,6 +Tillegssprut 1 extra dyse på 391cc, større bensinpumpe og bensintrykkregulator montert. Har justert etter bredbandslambda nå.ikke helt perfekt.kutter bensintilførsel ved 5600rpm. noen som vet hvorfor? Fusker litt av og til også.litt på undertrykk virker som om den får litt treg bensintilførsel. større pumpe er montert.Alle vakumslanger er tett Tror det er litt over 200hk Er det noen andre som har montert kittet så sleng inn bilder og komentarer slik at de som vurderer å anskaffe seg turbo får litt peil Brukte 4dager på verkstedet der jeg jobber! Her er noen bilder:
Riefarn Skrevet Juni 15, 2007 Skrevet Juni 15, 2007 Hvor mye kostet tilegssprutet? Vanskelig å montere?
bbmw Skrevet Juni 15, 2007 Skrevet Juni 15, 2007 tilleggsprut selges av a-dekk, 3500kr inkludert egnet dyse. Dette er svært enkelt og montere og justere Fint prosjekt der Gler meg til å sette i kittet mitt også! Kjøpte du de anbefalte ngk pluggene? pris?
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Skrevet Juni 15, 2007 tilleggsprut selges av a-dekk, 3500kr inkludert egnet dyse. Dette er svært enkelt og montere og justere Fint prosjekt der Gler meg til å sette i kittet mitt også! Kjøpte du de anbefalte ngk pluggene? pris? det folger ikke med dyse nei.måtte betale 400 extra for den du! ventet i 3 uker på tillegsspruten.når den endelig kom så stusset jeg over at dysa ikke var med. ringte til dem. nei dysa måtte kjøpes utenom sa di,mere enn jeg viste lixxom.så dysa kommer i morgen! har du justert inn tillegssprut sa du? siden det er enkelt? kan du forklare meg? vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. på bruksanvisningen står det bare hva alle innstillningene er ikke mere hvordan og hvilken rekkefølge. jeg fikk i denso plugger. ic22 heter de. brukte ngk nr og overgangsr til denso! kostet 650 for 8 plugger. (2stk 4pkn) hadde 23pkn i oslo.kjøpte gjennom bilxtra. ikke så gale pris det? kjøpt kit du oxo?
turbo_fever Skrevet Juni 15, 2007 Skrevet Juni 15, 2007 Vil ikke turboen få problemer med å få fra seg oljen.. Oljeretur har jo ikke noe fall til bunnpanne. Slangen går jo litt opp, vil vel ta livet av oljetettninger i turbo vel??
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Skrevet Juni 15, 2007 Vil ikke turboen få problemer med å få fra seg oljen.. Oljeretur har jo ikke noe fall til bunnpanne. Slangen går jo litt opp, vil vel ta livet av oljetettninger i turbo vel?? det er fall fra nippelen ut fra turbo om du sjønner! ut fra turbo er høyere enn hullet i bunnpanna! er slik på grensen,men jeg mener det går bra! turbo er 2cm høyere enn nippel på bunnpanna..
bmwrasaren Skrevet Juni 15, 2007 Skrevet Juni 15, 2007 Men hvordan er det med bakkeklaring? Ser det røret som går frem til ICèn ligger under traversen, og din bil som er senket fra før av, der må jo bli sinnsykt lite å gå på under der? Edit: Skriveleif
325ti Skrevet Juni 15, 2007 Skrevet Juni 15, 2007 mener på at de trykkrøra der vil få et vrient liv. du burde absolutt bygge de over travers. eller så bilen bøs ut;)
Azeton Skrevet Juni 15, 2007 Skrevet Juni 15, 2007 ja, det røret som går under der er skummelt. jeg klarte og bunne ned i noe og knekke noen biter av tannstanga:D
2fast4u Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Skrevet Juni 15, 2007 Men hvordan er det med bakkeklaring? Ser det røret som går frem til ICèn ligger under traversen, og din bil som er senket fra før av, der må jo bli sinnsykt lite å gå på under der? Edit: Skriveleif hehe... det er 3-4cm bakkeklaring! bilen er godt senket ja! skal gå dette! vant med senkabil så! pass på vor man kjører så!
Sigbjørn Skrevet Juni 16, 2007 Skrevet Juni 16, 2007 Jeg også har startet opp idag, det ble ikke så vellykket:( Kjørte mange testturer for å justere trykket. Alt fungerte bra, men jeg ladet for mye til å begynne med å dermed blas jeg lokket av lmm. Men så etter jeg har kjørt hjem og stoppet, ca 2 mil, å da hørte jeg turboen gikk enda og det var skikkelig ulyd av den, sånn lagerlyd av den. Lurer på om den fikk for lite olje, eller returen på olja ikke var bra nok. Jævlig surt for å si det mildt etter så mange arbeidstimer. Men men, det funket supert da det virket i hvertfall. Så da er det bare å begyne å skru igjen å finne seg en ny turbo:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå