Acrula Skrevet Juni 16, 2007 Skrevet Juni 16, 2007 Heisann! Jeg lurte bare på hvordan man stiller på tomgangen? Akuratt nå står bilen min på ca 2.200 o/min på tomgang. Noen sier det er en skrue, andre sier det må gjøres elektronisk. Det er en E30 325i. Håper på svar!
///MoePower Skrevet Juni 16, 2007 Skrevet Juni 16, 2007 Du skal kunne stille på gasspjeld/gassviren. Noe som også påvirker turtallet er tenningen, du kan jo blandt annet finne deg ei slik "tenningslampe" så kan du jo sjekke om tenningen din er rett, evt rette på den om den er feil. Jeg ville uansett sjekket tenningen først, deretter etterjustere litt på gassvaieren/spjeldet. Husk det også pleier å være en slik liten sort boks på andre siden av innfestningen til gassvaieren, den skal justeres slik at den sier klikk når man såvidt har gitt ørlitegrann gass. Altså: løsne den, vri den (mens gassen er helt sluppet) til du hører et klikk, så vrir du den tilbake til du akkurat hører den klikker, deretter skrur du den fast. rett meg om jeg har sagt noe feil!
Jan e34 Skrevet Juni 16, 2007 Skrevet Juni 16, 2007 Sjekk om det kommer et lite klikk idet du vrir på gasspjeldet. Hvis ikke, prøv å slakke på stoppskruen til du hører det. Hadde samme feil en gang. Skruen er nr. 16 på bildet: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
feedon Skrevet Juni 16, 2007 Skrevet Juni 16, 2007 er det ikke en skrue på insuget du kan stille på også?? peker bakover mot torpedoveggen står på høyre siden av insuget. veit ikke om dere skjønner hvem jeg mener men den har ihvertfall jeg brukt til og justere tomgang med
pål Skrevet Juni 16, 2007 Skrevet Juni 16, 2007 hei har selv en e 30 88 mod den går det ikke ann å justerer tomgangen med en skrue på luftmengde måpleren, men vet at det går på 86 modeller e 30. er kanskje bare pre-liften det går å justere på luftmendetmåleren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå