bmw e34=) Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 det kommer en stygg lyd fra motoren en klang klang lyd, høres ut som om stempelet slår i toppen, motoren går helt fint men det høres ikke helt bra ut.. noen som har vert borti det før??
BoSJo Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 Har du kjørt hardt eller trukket tung last akkurat før det skjedde? Høres ut som Råde bank
BoSJo Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 Råde bank er når lagret melleom Veiven og en eller flere av Råderne er ødelagt/brent. Enten ved for lite olje på motoren, eller at det bare er slitt og blitt presset ut over sin grense, hvilken blir mindre og mindre for alderen. Kan også vere lagret mellom stempel og rådene.
BoSJo Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 kan self. også vere at en av boltene som holder Rådelagret er gåen Nr. 4 her : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Bjørn 320 Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 Oppstår det ikkje også viss bensinen har for liten oktan?
BoSJo Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 Oppstår det ikkje også viss bensinen har for liten oktan? Er ikke noen mekaniker, og har ikke spesielt mye peil på motore, men jeg kunne aldrig i verden tenke meg det. Har du bensin nede ved veiven, lavt eller højt oktan, da blæser hele motoren ihvertfall. Kan vere tennings bank du tenker på, mener man kan få det ved feil oktan tall, men de fleste BMW motore har vist BankeSensor som lytter etter det og korrigere tenningen hvis den opdager tenningsbank.
bmw e34=) Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Skrevet Juni 17, 2007 ikke noe annet enn at eg kjørte med full bil...
BoSJo Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 Ikke kjør med bilen, eller start den. Enten tauer eller transportere du den til en som har peiling og som kan høre hvad det er. Kan vere en sete ring som har sprekt og gått ned i sylinderen og.......og hvis det er den som gir lyden, ja da vil du helst ikke ha den til å suse op og ned av sylinderveggen din Blei bilen varm, begyndte å gå dårligt eller ryke mere end vanligt på den sidste tur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå