ChrisAppelsin Skrevet Juni 18, 2007 Skrevet Juni 18, 2007 Har en e36 coupe som skal få seg nye sider, men har ikke montert før, så tenkte å spørre om råd. Har kjøpt sidekjørtene m-teck (uorginale) + monteringspakke fra rieger (nagler og lim). Kan noen si litt punktlig hvordan dette gjøres. veit sånn ca hva jeg skal gjøre men vil spørre om råd før jobben gjøres. ikke hypp å gjøre noe feil.! tørker sikaflex så fort at sidekjørtet ikke trenger å være i press for eksempel. takk for svar.
Mirakulix Skrevet Juni 18, 2007 Skrevet Juni 18, 2007 På mine sideskjørt har jeg 2 skruer på enden av hvert sideskjørt endestykke.. Det er nok også greit å å spandere litt sikaflex. Trenger ikke stå noe voldsomt i press. men benytt deg av en tape-bit her og der. så blir det bra
Riefarn Skrevet Juni 18, 2007 Skrevet Juni 18, 2007 Naglene bruker du på endene, mye penere enn skruer. Sikafleks bruker du langs hele "toppen" av sideskjørtet. Er bare øverste del som får kontakt, så ikke smør sika over hele kanalen Bruke enten teip, eller om du kan ha den stående inne med dører åpne over natten, bruk tvinger..
-Sammy Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Har en kompis som driver med nettopp dette, og trenger litt hjelp. Jeg sa at han skulle skaffe seg sånne klips som man limer i skjørtet og klipser inn i hullene i bilen. MEN så har ikke denne bilen de hullene nede langs siden, grunnet av at det sikkert ikke har stått sideskjørt på den fra før. Jeg kobla ikke at det var sånn, men det er jo logisk, BMW leverer ikke fra seg biler som er full av hull ned langs siden Grunnen til at jeg feilkobla sånn var sikkert at på min så stod der sideskjørt fra før som jeg bare bytta ut. Dermed var der hull for å feste de. Så vi lurer på om det bare er å bore hull for klipsene?
ChrisAppelsin Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Skrevet Juni 19, 2007 takker for svar! da er det igang i kveld.. må tilpasse kjørtet litt ved ene døren. sender bilder og alt av oppussingen av bilen etter lakk! onsdag kveld skal den inn! wohooo
Superbeetle Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Har en kompis som driver med nettopp dette, og trenger litt hjelp. Jeg sa at han skulle skaffe seg sånne klips som man limer i skjørtet og klipser inn i hullene i bilen. MEN så har ikke denne bilen de hullene nede langs siden, grunnet av at det sikkert ikke har stått sideskjørt på den fra før. Jeg kobla ikke at det var sånn, men det er jo logisk, BMW leverer ikke fra seg biler som er full av hull ned langs siden Grunnen til at jeg feilkobla sånn var sikkert at på min så stod der sideskjørt fra før som jeg bare bytta ut. Dermed var der hull for å feste de. Så vi lurer på om det bare er å bore hull for klipsene? Er nok bare å bore i vei, men en boremal er nok kjekt å ha!
-Sammy Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Trenger man boremal når det ikke er noen fast posisjon på klipsene da? de skal limes i skjørtet etterpå.. Er det noe man gjerne ikke vil bore i baki der kanskje ?
ChrisAppelsin Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Skrevet Juni 19, 2007 trenger RASKT SVAR!!!!! hvordan skal poppnaglene festes bak? forran er det plass i forskjermen men bak er det jo bare massivt (knalen) hvordan fester man den der.... noen som heller har erfaring om dette oxo kan gjøres etter lakk med mer asistanse eller bør dette gjøres før???? hva er foresten den stålbiten bølgete med hull hver annen cm, husker ikke hva det heter, hva er den til... og grunningen som følger med i rieger lim kitt skal vel der limet skal...bare før.. har foresten ikke rieger men veldig likt. to nagler på hver side? hvordan feste disse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå