oddi Skrevet Juni 18, 2007 Share Skrevet Juni 18, 2007 Hei har et problem med triptronic kassen på min E39 523ia. Den Girer fint mellom alle girene når jeg gjør det "manuellt" men når den står i automat så girer den bare mellom 1-2-3-4 gir. 5 giret slås aldri inn. Av og til ikke 4 giret heller. Det fører til at etter en kickdown så ligger jeg å cruiser med 5000 rpm inntil jeg tar den over i manuell og girer selv. Hva Kan dette være? Oljenivået på automatkassen? Hvordan skiftes i så fall denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 18, 2007 Share Skrevet Juni 18, 2007 Muligens tempsensor inni girkassa som er gåen. Det medfører at den ikke vil legge inn de høyeste girene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2007 Tempsensor...Er denne dyr/vanskelig å skifte ut? Høres vertfall omfattende ut:s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 18, 2007 Share Skrevet Juni 18, 2007 Dra på verksted å få sletta feilkodene på alt... min var også sånn.. spesielt etter at jeg hadde kjørt litt "FRESKT" En på bmw som sa at det var pga at det er Selvlærende girkasse dvs at den girer etter din kjørestil som begynner å fucke.. så jeg anbefaler deg å gjøre det, min ble helt fin etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 18, 2007 Share Skrevet Juni 18, 2007 Tempsensor er iallefall en relativt vanlig feil på BMW og Merce, påstår vår lokale automat-ekspert. Symptomene er akkurat som du beskriver. Få lest av feilkoder på verksted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå