Gå til innhold

Rar luft inne i bilen. Kan det være katalysator?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en rar luft inne i bilen min. Er mest intens når jeg gir på, men er der hele tiden. Var ikke der før. Også er det ganske vått i eksos enderørene mine. Det drypper liksom bittelitt. Skal det være så vått der? Kan dette være et tegn på at katalysatorene (har to stk) er ødelagte?

Hvis de er det, blir det veldig høy/brummete lyd hvis jeg fjerner de? Eller bør jeg bare ta ut innmaten da?

Takk for all hjelp :)

Skrevet

Har du prøvd å dusje?! Hehe, neida...kunne bare ikke dy meg!

eksosen skal være tørr hvertfall.

Jeg kjører forresten fint rundt med gåen katalysator selv. (Er så dyrt å kjøpe ny)

Skrevet

Haha, Oxide :) Du dro en bra en der ja :P

Jeg har nå sjekket etter eksoslekkasjer. Det var ingen ved manifoil eller ved katalysator, men det var en i bøyen rett før bakpotta. To små hull. Disse skal jeg selvsagt få sveist, men kan de ha noe med at det kommer sånn luft inni bilen? Og at den bruker litt mer bensin enn normalt?

Skrevet

jeg hadde samme problemet og da var det førtste potta som var tett. Trudde det var kattene. Sjekk at rørene til kupelufta i motorrommet sitter som de skal. Om det er kattene som er tette så har jeg to sett til salgs...

Skrevet

Har funnet ut hva det er. Hullene som var i bøyen, gjorde sånn at motoren tilførte mer bensin på grunn av at den får mer oksygen, og da ble det for mye bensin til at den fikk forbrent alt, også begynte det å lukte. Dette gjorde også at tomgangen min ble lav (400RPM før, mens 600RPM nå).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...