^B^M^W^ Skrevet Juni 18, 2007 Share Skrevet Juni 18, 2007 Leste i det siste Dine Penger at årsavgiften til neste år blir differensiert. Fra før har jeg hørt at årsavgiften på dieselbiler skulle bli tredoblet, men nå skal avgiften styres av de lokale miljøfiendtlige utslippene bilen slipper ut, altså Nox og partikler. Selve satsene blir nok ikke kjent før årskiftet nærmer seg, men det er åpenbart at eldre dieselbiler blir taperne. Samtidig jobbes det med å få en fast og lav omregistreringsavgift uavhengig av alder på bilen. Går det mot et generasjonsskifte i den norske bilparken eller kommer dette mest til å bli nok et riss i ryggen på oss som ikke liker å kjøre symaskiner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Juni 19, 2007 Share Skrevet Juni 19, 2007 I dag betaler alle bileiere en flat rate på 2.915 kroner i årsavgift, mens det fra 2008 vil bli differensiert. Heikki Holmås fra SV sier til avisen at det er klinkende klart er at dieselbiler vil få en høyere årsavgift i 2008. Er jo ikke tvil at den norske befolkningen ble "lurt" til å handle dieselbiler etter statsbudjettet i høst. Og politikken virket, de siste mnd. nybilsalg, har ca 70% vært dieselbiler . Personelig tror jeg at det vil komme til å bli en "magisk" grense på 2000cm3, både for diesel & bensinbiler når det gjelder den differensierte årsavgiften. Utslipp i g/km og partikkelfilter kommer også til å være utslagsgivene for hvor mye du må ut med i årsavgift i 2008 . Selvfølgelig er det nok div. andre forhold som kommer til å sette takstene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Juni 19, 2007 Share Skrevet Juni 19, 2007 SV kan brenne i helvette. Tvangsflytt disse lavpannene ut på landet uten buss/tog/båt og med noen unger som skal på skole/bhg/fotball/dansing og bursdager.. SMARTINGER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKJ Skrevet Juni 19, 2007 Share Skrevet Juni 19, 2007 ------SENSUR--------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå