maurtin Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 hei, etter eukontroll må jeg skifte venstre indre bærekule. hvilken er det? http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /23604.gif nr 19 er vel ytre, er nr tre en del av hele bærearmen? må også skifte indre endeledd (styring).. er vel greit å skifte hele nr 5 da..? http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /11474.gif takker for svar:) viss noen har erfaringer angående skifting av dette her så er jeg takknemlig for det
Towwy Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Du må nok kjøpe hele broen, altså del 3, for indre kulen er ikke utskiftbar. Å når du først holder på, så setter du på bærebro fra e30 istedet. Bedre kuler på den...
maurtin Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Skrevet Juni 19, 2007 ok takk men ble litt i tvil her, fant "bærekule innerst" på www.schmiedmann.no klarer ikke linke til den siden men finner den under e36-styring/Kuler/ledd/foringer-bærekuler og den helt nederst.. hvor sitter den?
ØyvindB Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 du trenger ett vanlig pipesett, greit å ha 3/4" sett, det er ofte lettere å komme til med. Anbefaler at du bytter hele bærearmen, da trenger du ikke tilgang på presse, og du trenger ikke være rett for å ødelegge noe. du trenger også en slegge på ca en kilo for å dælje løs kulene. slå på kula så løsner det. Kan være greit å ha en eller annen form for avtrekker også . Det finnes hundrevis av beskrivelser på jobben hvis du søker på google.
maurtin Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Skrevet Juni 19, 2007 oK;) har presse på 60 tonn stående så tror jeg bestiller bare bærekulene.
Ballder Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Du må nok kjøpe hele broen, altså del 3, for indre kulen er ikke utskiftbar.Å når du først holder på, så setter du på bærebro fra e30 istedet. Bedre kuler på den... Den er VELDIG utskiftbar.
MR.H Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Bare tull å kjøpe ny bærearm. Den indre bytter du ut med powerflex foring, da bytter du selvsagt begge sider! Har du presse som tar 60 tonn, så er dette peanøtter! Så tar du selvsagt bærekulene når du først er av med bære armene.
Superbeetle Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Men, selv med allverdens presskraft så er det fortsatt litt vrient å bytte disse kulene, iallefall uten riktig verktøy. Er vanskelig å finne et egnet sted å presse. jeg lagde et verktøy til den ytterste kulen ut av et rør som jeg skjærte spor i...
MR.H Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Ja må bruke huet litt, jeg lagde egen presse for forings arbeide på E36, og dreide verktøy for å presse ut, og inn foringer. Men om man har litt fantasi så finner man alltids noe man kan få brukt
Al Bundy Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Skal du kjøpe nye bærearmer forann så må du kjøpe bærearmer til e30. Det er en bra oppgradering på E36. Da slipper du at bærekulene går istykker igjen. Bærearmen er helt lik, men bærekulene er festet bedre og går ikke istykker slik som på E36. På en annen side så skal det være litt slakk i bærekulene på E36. De sitter montert på ei fjør. Mange verksteder som ikke er klar over det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå