Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk stopp på bilen etter vask med underspyling. Gikk ruskete før den stoppet. Før dere roper coiler, har jeg allerede sjekket dette og blåst alle ren.

Står bensinpumpen utenom tanken? Lurer på at det kan ha kommet vann i koplingen til pumpa. Noen som kan svare på dette? Skal jeg høre pumpa godt når jeg vrir på tenningen? Klarer ikke høre en eneste lyd bak fra tanken nå.

Skrevet
Ville vel kansje sjekket sikringer hvis ikke du har gjort det :)

Det er ikke problemet... Bilen ble akkurat sånn sist jeg vasket den. Lot den stå noen timer og bilen var ok igjen.

Skrevet
Fikk stopp på bilen etter vask med underspyling. Gikk ruskete før den stoppet. Før dere roper coiler, har jeg allerede sjekket dette og blåst alle ren.

Står bensinpumpen utenom tanken? Lurer på at det kan ha kommet vann i koplingen til pumpa. Noen som kan svare på dette? Skal jeg høre pumpa godt når jeg vrir på tenningen? Klarer ikke høre en eneste lyd bak fra tanken nå.

Vel, jeg drister meg likevel til å peke på coil-området. :lol: Har du sjekket at det ikke ligger vann nederst i tennpluggsetene? Selv har jeg to ganger hatt rufsete og ujevn gange, etter spyling av motor,og da løste det problemet seg ved at jeg tørket ut vann.

Skrevet

Vel, jeg drister meg likevel til å peke på coil-området. :lol: Har du sjekket at det ikke ligger vann nederst i tennpluggsetene? Selv har jeg to ganger hatt rufsete og ujevn gange, etter spyling av motor,og da løste det problemet seg ved at jeg tørket ut vann.

Som sagt....

Skrevet

oj...jeg kom på noe lurt :lol:

En jeg har snakket med litt hadde hatt et problem med sin e36 328 etter maskinvask. Det kom vann inn under dekselet over viskeroverføringen(nedre kant av frontvindu) deretter hadde vannet rent inn til styreenheten og kortsluttet coilene.

Dette skjedde han to ganger...

Skrevet
oj...jeg kom på noe lurt :lol:

En jeg har snakket med litt hadde hatt et problem med sin e36 328 etter maskinvask. Det kom vann inn under dekselet over viskeroverføringen(nedre kant av frontvindu) deretter hadde vannet rent inn til styreenheten og kortsluttet coilene.

Dette skjedde han to ganger...

Det har skjedd meg èn gang. I kraftig regnvær. Styreenheten kom under vann,rett og slett. Heldigvis gikk det an både å få tørket den,og å feste den litt høyere på torpedoveggen. Sjekk også dreneringsslangen fra boksen. Den har det med å gå tett,slik at vannet stiger. Som han sa på Moe Auto:-De er laget for å tåle vann, men ikke for å være Under vann.

Skrevet
Ganske vanlig det etter motorvask. Tipset er å kjøre seg en lang tur etter vasken slik at motor varmes opp og vann tørkes.

Hva tror du miljøvernministeren sier til denslags sløseri? :D

Skrevet

dette gjelder da kun 91/92 mod etter 93 ble det litt forandringer, hjernen på bilen min fikk badet seg noen ganger den å husk for di med automat da at hjernen til den er på samme plass og at du kan få problemer med rusing og giring :roll:

Skrevet
Ganske vanlig det etter motorvask. Tipset er å kjøre seg en lang tur etter vasken slik at motor varmes opp og vann tørkes.

Hva tror du miljøvernministeren sier til denslags sløseri? :D

Hun er sikkert fornøyd, tjener jo inn avgiftskronene sine på bensinen. Og kjøre litt ut og inn av bomringen her og da, så vi får veier her og. Ikke bare i distriktene :)

• 3 years later...
Skrevet

Hei! jeg har akkurat samme problem med bilen min. jeg vasket den i går på Statoil med gullvask. den startet med en gang etter vasken, men da jeg kjørte ett lite stykke så stoppa den helt, og fikk ikke start på den igjen.

Etter en stund så fikk jeg start på den igjen, men med en gang den kom over 2000 så kutta motoren, men ikke stoppet. Jeg skulle prøve den i dag, og da startet den med en gang, og gikk som den skulle. når jeg fikk kjørt litt så begynte den slik som den gjorde i går, at den kuttet rundt ca 2000 omdreininger. gidde den en liten pause, så gikk den litt igjen, og samme skjedde!! noen forslag?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...